Wybierz region

Wybierz miasto

    Maxus, czyli nasze LD100 wjeżdża do Polski

    Autor: KN

    2008-08-28, Aktualizacja: 2008-08-28 11:40 źródło: Polska Kurier Lubelski

    Dostawczy LD100 miał być produkowany w lubelskiej fabryce Daewoo Motor Polska, zastępując w ofercie lublina. Nic z tego nie wyszło, prototyp i maszyny do jego produkcji trafiły do Wielkiej Brytanii, a teraz pojawi ...



    Dostawczy LD100 miał być produkowany w lubelskiej fabryce Daewoo Motor Polska, zastępując w ofercie lublina. Nic z tego nie wyszło, prototyp i maszyny do jego produkcji trafiły do Wielkiej Brytanii, a teraz pojawi się w polskich salonach jako maxus.

    Koreański koncern Daewoo zanim zbankrutował, z myślą o produkcji LD100 zbudował nową halę przy ul. Mełgiewskiej. Była już prawie gotowa, a we wnętrzu ustawiono część maszyn wraz z lakiernią. Pozostałe czekały jeszcze w olbrzymich pakach.

    Jesienią 2001 r., po bankructwie Dae­woo, prawa do produkcji LD100 oraz nowa hala weszły w skład masy upadłości lubelskiej fabryki, a pieczę nad maszynami sprawował syndyk koreańskiej firmy. Syndyk brytyjskiego LDV najpierw, za 4 mln dolarów, odkupił prawa do produkcji LD100, a potem dogadał się z Koreańczykami, stając się właścicielem maszyn, które przetransportowano do Birmingham. W 2005 r. ruszyła produkcja LDV maxus, ale pod koniec roku brytyjska firma zbankrutowała. Przejęła ją grupa inwestorów, która w połowie 2006 r. sprzedała fabrykę rosyjskiej firmie GAZ, kontrolowanej przez oligarchę Olega Deripaskę. W przyszłym tygodniu poznamy szczegółową ofertę maxusa, którego na polskim rynku oferować będzie firma First Truck International z Piaseczna pod Warszawą, wchodząca w skład Iberia Motor Capital Group. – Cena będzie konkurencyjna w stosunku do innych dostawczych aut na polskim rynku – mówi Mariusz Jakimiuk, dyrektor generalny First Truck International, który... był kierownikiem sieci sprzedaży DMP i miał wprowadzać na rynek LD100.


    Sonda

    Z jakiego środka transportu w mieście najczęściej korzystasz?

    • autobus (35%)
    • samochód (27%)
    • tramwaj (19%)
    • metro (9%)
    • na piechotę (7%)
    • rower (2%)
    • inne (2%)