Urząd Transportu Kolejowego wysłał do zarządców dworców i peronów kolejowych pisma z pytaniami o rodzaje stosowanych oznaczeń, podstawy prawne i wypełnianie standardów europejskich. Odbyła się też seria spotkań z odpowiednimi departamentami Ministerstwa.
Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury potwierdza - w ostatnich tygodniach taka propozycja zmiany faktycznie została przedłożona do MI przez UTK. Jednak, jak mówi rzecznik ministerstwa, na odpowiednie przepisy trzeba będzie jeszcze poczekać - Sprawa wymaga analizy skutków wprowadzenia takiej regulacji, ponadto rozporządzenie ma charakter kompleksowy i ewentualna nowelizacja będzie dotyczyła znacznie szerszego zakresu niż tylko oznakowanie dla osób niepełnosprawnych.
Obecnie, podczas modernizacji dworców – stosowane są niejednolite rozwiązania, różniące się nie tylko formą, ale i rozmieszczeniem elementów oznakowania dotykowego. Jeszcze inne standardy stosuje PKP PLK. Może to skutkować powstaniem źródeł nowych niebezpieczeństw dla osób niewidomych.
Mikołaj Karpiński uspokaja - Obecnie prowadzona jest analiza zmiany rozporządzenia w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać linie kolejowe i ich usytuowanie. W chwili obecnej nie ma możliwości określenia terminów.
Oznakowania obecnie stosowane w metrze zostały ustandaryzowane na bazie wcześniejszych konsultacji z organizacjami niewidomych i niepełnosprawnych oraz testów na stacjach, przeprowadzanych z inicjatywy Metra Warszawskiego i przy udziale Instytutu Kolejnictwa.
źródło: rynek-kolejowy.pl
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?