Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

400 nowych hulajnóg elektrycznych na stołecznych ulicach [CENY, JAK TO DZIAŁA]

Redakcja
400 nowych hulajnóg elektrycznych na stołecznych ulicach [CENY, JAK TO DZIAŁA]
400 nowych hulajnóg elektrycznych na stołecznych ulicach [CENY, JAK TO DZIAŁA] Szymon Starnawski
Od dziś mieszkańcy stolicy mogą korzystać z 400 elektrycznych hulajnóg hive. Marka, która jest owocem połączonych sił BMW i Daimler, ma swoje przedstawicielstwo w Polsce i zapowiada nową jakość usług. Dalsza część artykułu poniżej.

Warszawa jest 4 miastem w którym Hive uruchamia system miejskich e-hulajnóg. Powodzenie pilotażowego projektu, który hive w grudniu 2018 r. uruchomił w Lizbonie spowodowało, że firma zaczęła oferować swoje usługi w kolejnych europejskich miastach. Po stolicy Portugalii elektryczne hulajnogi zawitały do Aten, w zeszłym tygodniu do Paryża, a teraz także do Warszawy.

- Elektryczne hulajnogi są wyrazem rozwoju mobilności miejskiej i odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, którzy chcą w wygodny i ekologiczny sposób poruszać się na niewielkich dystansach. Ułatwiają dojazd do celu i na odcinku 1-2 km mogą być szybsze niż samochody, a ich odpowiedzialne użytkowanie pozwala nie tylko zaoszczędzić czas, ale także dbać o środowisko. Poza tym jazda na hulajnodze to niesamowita frajda! – mówi Tristan Torres Velat, CEO hive.

Przedstawiciel hive podkreśla, że firma wchodzi na warszawski rynek z doświadczeniem zdobytym w innych metropoliach i z wielkim szacunkiem dla miasta i jego mieszkańców.
- Chcielibyśmy stać się częścią lokalnego ekosystemu mobilności, wpisać się w tkankę miejską, co naturalnie łączy się z bliską współpracą z władzami miasta. W przyszłości rozważamy wejście z naszą usługą do innych miast, ponieważ Polska to dla nas bardzo interesujący rynek - dodaje Tristan Torres Velat.

hive. Z szacunkiem dla miasta i jego mieszkańców

Bezpieczeństwo użytkowników e-hulajnóg i innych uczestników ruchu oraz edukacja są priorytetami dla hive. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, odpowiedzialna jazda to nie tylko zakładanie kasku, ale także szacunek do innych przechodniów i rowerzystów poprzez dostosowanie prędkości do warunków oraz pozostawianie hulajnogi tak, aby nikomu nie przeszkadzała.

- Chcemy, aby mieszkańcy Warszawy czerpali radość i korzyści z użytkowania naszych hulajnóg, jako naturalnego elementu infrastruktury miejskiej. Dlatego ogromną wagę będziemy przywiązywać do utrzymywania porządku. Każdego wieczoru hulajnogi hive będą przez nas zbierane i następnego ranka rozstawiane w wyznaczonych miejscach – komentuje Łukasz Gontarek, City Manager hive w Warszawie.

Wyrazem dbałości o wspólną jakość życia i miejskiej przestrzeni będzie zatrudnienie pracowników, tzw. "pszczółek" (“hive Bees”), którzy codziennie będą kontrolować wydzielone strefy. Ich zadaniem będzie sprawdzanie czy hulajnogi są w dobrym stanie technicznym, czy nie tarasują przejść, czy nie są poprzewracane. Wymiana informacji odbywać się będzie na bieżąco.

hive. Wypożycz hulajnogę i ruszaj [ALIKACJA, CENY]

Aby skorzystać z elektrycznych hulajnóg hive trzeba zainstalować aplikację, która umożliwi odnalezienie na mapie dostępnych hulajnóg oraz ich odblokowanie po zeskanowaniu podanego kodu QR.

Opłata startowa wyniesie 2,50 ZŁ i 0,45 ZŁ za każdą minutę jazdy. Zakończenie jazdy również dokonuje się przez aplikację, przy czym możliwe jest pozostawienie hulajnogi w opcji parking maksymalnie do 30 minut. W tym czasie jest ona zablokowana dla zalogowanego użytkownika i inna osoba nie będzie mogła z niej skorzystać.

Tak wyglądają hulajnogi hive

400 nowych hulajnóg elektrycznych na stołecznych ulicach [CENY, JAK TO DZIAŁA]

400 nowych hulajnóg elektrycznych na stołecznych ulicach [CE...

Flota hive będzie się składać z modelu Segway ES4, który może rozwinąć prędkość maksymalnie do 25 km/h.

Hulajnogi w mieście

Niestety - nie pierwszy raz tak się dzieje - przepisy nie nadążają za rzeczywistością.
Hulajnogi zgodnie z prawem nie mogą się poruszać ani jezdną, ani ścieżką rowerową. Prędkość, którą rozwijają, może jednak stwarzać zagrożenie dla pieszych, gdy ich użytkownik będzie korzystał z chodnika.

Przedstawiciele hive wyrazili także swoją gotowość do współpracy z władzami miasta, obywatelami, oraz organizacjami społecznymi.

Mobilność w mieście

Ostatnie miesiące pokazują, że hulajnogi są doskonałym uzupełnieniem miejskiego systemu mobilności. Możemy już wybierać pomiędzy rowerami na minuty, samochodami czy skuterami.

- Polski rynek shared mobility ruszył na dobre w latach 2016/2017, kiedy do dobrze znanych systemów „“roweru miejskiego” dołączyły samochody i skutery wypożyczane wprost z ulicy za pomocą aplikacji. Rok 2019 będzie jednak zdecydowanie należał do mikromobilności – hulajnóg elektrycznych, które szturmem zdobywają kolejne miasta i serca – dodaje Adam Jędrzejewski, założyciel i szef Stowarzyszenia Mobilne Miasto.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto