Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawiacy wciąż czekają na publiczne rowery

Magdalena Końska
Rafał Konieczny/Polskapresse
W Warszawie wciąż opóźnia się realizacja systemu roweru publicznego, pomimo tego że funkcjonuje on w wielu stolicach zachodniej Europy oraz w innych polskich miastach, m. in. w Krakowie i Wrocławiu.

O projekcie zrobiło się głośno na początku 2010 roku, ale sama koncepcja powstała kilka lat wcześniej – Pierwszy pomysł pojawił się już w 2006 roku, po prezentacji przykładowej stacji i rowerów – mówi Rafał Muszczynko ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze - Od tamtej pory miasto nie dzieliło się informacjami, a o wszystkich doniesieniach dotyczących systemu roweru publicznego dowiadywałem się z mediów – dodaje.

Ukradli listonoszom rowery

- W tej chwili trwają końcowe prace nad programem funkcjonalno-użytkowym – informuje Tomasz Andryszczyk, rzecznik prasowy Ratusza. Znajdzie się w nim m. in. lista lokalizacji, w których zostaną umieszczone wypożyczalnie. Miasto przewiduje 120 placówek po obu stronach Wisły, w których znajdzie się około 2 tys. rowerów. Po zakończeniu prac nad programem, miasto do końca roku rozpisze przetarg na budowę systemu, w związku z tym nie znamy jeszcze dokładniej daty zakończenia projektu. Jednym z kryteriów wyboru firmy będzie czas wykonania projektu.

Przykładowe lokalizacje to plac Defilad, ulica Świętokrzyska i plac Trzech Krzyży. Kilka wypożyczalni ma zostać umieszczonych wzdłuż Wisły i w okolicy Biblioteki Uniwersyteckiej. Spora część przewidywanych lokalizacji mieści się w Śródmieściu. Rafał Muszczynko martwi się, czy jest sens budowania wypożyczalni bez odpowiedniej infrastruktury przystosowanej dla rowerzystów.

Drzewa wyjdą na ulice Warszawy!

– Pomysł jest jak najbardziej sensowny, ale miasto powinno zacząć od budowy ścieżek rowerowych. Jeśli jedną z lokalizacji będzie przykładowo Dworzec Centralny, to przeciętny rowerzysta będzie się bał podróżować rowerem po zatłoczonych Alejach Jerozolimskich lub ulicy Marszałkowskiej. Jeśli nawet uda mu się dotrzeć na Starówkę, to i tak nie może po niej jeździć ze względu na zakaz – dodaje Muszczynko.

Tomasz Andryszczyk zgadza się z koniecznością utworzenia nowych ścieżek rowerowych – Docelowo będzie trzeba stworzyć ścieżki rowerowe, m. in. na ulicy Emilii Plater, ale to właśnie system roweru publicznego ma być impulsem do poprawiania infrastruktury rowerowej – wyjaśnia rzecznik.

Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia.
Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto