Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ankieta ZKM Gdańsk: Z kulturą kierowców i motorniczych coraz lepiej, ale jeszcze nie bardzo dobrze

Ewelina Oleksy
archiwum PP
Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku właśnie podsumował ankietę, w ramach której pasażerowie autobusów i tramwajów mogli ocenić kulturę motorniczych i kierowców. Wyniki? Jest lepiej, niż ostatnio, ale do oceny bardzo dobrej ciągle daleko.

Gdańszczanie coraz lepiej oceniają kulturę osobistą kierowców autobusów oraz motorniczych tramwajów. Tak przynajmniej wynika z odpowiedzi, jakie udzielali w ankiecie, którą właśnie zakończył gdański ZKM. O opinię w tej sprawie mieszkańców poproszono już po raz trzeci.

- Wyniki tej ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych wyraźnie poprawiły się. Znacznie wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki. - informuje Alicja Mongird, rzecznik ZKM w Gdańsku. -Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z dużym plusem. Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.

Ponad połowa pasażerów, bo aż 55 proc., dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych w Gdańsku. - Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. - wskazuje Mongird.
Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze oceniło ją 46 proc. ankietowanych. Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę. Średnia ocena w tej kategorii wyniosła 3,24. Podobnie oceniono profesjonalizm obsługi serwowany pasażerom przez kierowców i motorniczych.

Zobacz też: Oceń kulturę kierowców i motorniczych. Specjalna ankieta

Anonimowa ankieta dotycząca kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach to projekt cykliczny, który będzie miał swoje kolejne odsłony.

- Głównym celem ankiety jest wyłapanie najczęstszych przyczyn niezadowolenia wśród pasażerów. Dzięki temu wiemy na co zwrócić szczególną uwagę przy kolejnych szkoleniach dotyczących obsługi pasażerów- mówi Alicja Mongird.

Jak oceniasz kulturę gdańskim motorniczych i kierowców? Faktycznie jest coraz lepiej? Skomentuj!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto