Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Autobus „lodówka” krąży jak widmo po ulicach Warszawy [zdjęcia]

Karolina Eljaszak
Karolina Eljaszak
Autobus 174 skuty lodem
Autobus 174 skuty lodem fot. czytelnika
– Jeśli Pani Prezydent Warszawy jeździ do pracy w komfortowym wnętrzu auta w temperaturze 22 stopni Celsjusza, to w jakiej podróżuje się linią 174? – pyta ironicznie jeden z pasażerów porannego kursu ze Służewca.

– W czwartek rano wsiadłem, jak codziennie, do autobusu linii 174 na Służewcu – opowiada pan Maciej. – Zimno jest w tym autobusie od początku tygodnia, ale cóż, twardym trzeba być – podkreśla. Dodaje, że pasażerowie codziennie zwracają uwagę kierowcy na co najmniej „niekomfortowe” warunki podróżowania.

Udostępnij artykuł na Facebooku

Jednak to co, się stało w czwartek w autobusie, przeszło najśmielsze oczekiwania pasażerów. Autobus był po prostu… skuty lodem. – Czuliśmy się jak w lodówce. Temperatura grubo poniżej zera, zamarznięte szyby, pasażerowie niechętnie zajmowali miejsca siedzące, bo łatwiej było im się rozgrzać drepcząc po autobusie – tłumaczy pan Maciej.

-20 stopni w autobusie

Na jednym z przystanków młoda kobieta zwróciła uwagę kierowcy na nieludzkie warunki podróżowania. – Ten wyskoczył z kabiny podirytowany i ze słowami „Jak wam włączę ogrzewanie, to dopiero będzie zimno”, zrobił, co obiecał. Rzeczywiście, w ciągu kilkunastu sekund włączone „ogrzewanie” błyskawicznie wyrównało temperaturę wewnątrz pojazdu z tą na zewnątrz i zamiast, powiedzmy, -10 stopni, zrobiło się -20. Kobiety nie mogły trafić zębem na ząb… – relacjonuje pan Maciej.

I dodaje: – Daruję sobie dłuższy komentarz. Zresztą z pozycji płacącego śmiecia, bo tak zostałem dzisiaj potraktowany przez ZTM płacąc najwyższą cenę za przejazd w tej części Europy, nikogo by nie zainteresował.

Co na to ZTM?

– Niesprawny autobus w ogóle nie powinien wyjechać w trasę – mówi portalowi MMWarszawa.pl Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. – Jak tylko otrzymamy skargę w tej sprawie, zaczniemy interweniować i sprawdzimy, czy wina leży po stronie przewoźnika czy może kierowcy – zaznacza Krajnow.

Zobacz również:
W Warszawie coraz zimniej. Zamknięto jedną ze szkół
Zimno? Sprawdź gdzie stoją koksowniki
Jak ochronić się przed mrozem?

Ustalenie winy na niewiele przyda się pasażerom, którzy byli skazani na podróż w -20 stopniach Celsjusza, ale może zapobiegnie podobnym sytuacjom w przyszłości.

Na co może liczyć pasażer? Raczej nie na ekspresową interwencję. – W takich sytuacjach prosimy o telefon pod numer 22 194 84 albo skargę do ZTM na piśmie – radzi Krajnow. Co dalej? Przy telefonicznym zgłoszeniu na infolinię, sprawę przejmuje dyspozytor ruchu, który kieruje ją do nadzoru ruchu, który kontaktuje się z przewoźnikiem, a przewoźnik ustala, co się stało. – Nie ma określonego czasu na interwencję, ale dzieje się to tak szybko jak to możliwe – dodaje rzecznik.


Histeria po śmierci Kim Dzong Ila w... Warszawie

Pojechali metrem bez spodni 2012 [zdjęcia]

Wolne Konopie będą palić jointy przed Sejmem

Regiomoto.pl. Motoryzacja bez tajemnic

dodaj artykułdodaj wpis do blogadodaj fotoreportażdodaj wydarzenie
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto