Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bagno na stacji Warszawa Włochy. Miało być nowocześnie, a ludzie taplają się w błocie [ZDJĘCIA]

Piotr Wróblewski
Bagno na stacji Warszawa Włochy. Miało być nowocześnie, a ludzie taplają się w błocie [ZDJĘCIA]
Bagno na stacji Warszawa Włochy. Miało być nowocześnie, a ludzie taplają się w błocie [ZDJĘCIA] Paweł Wiśniewski
W poniedziałek szumnie otwarto linię Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy. Gigantyczny projekt ma usprawnić dojazd do stolicy z okolicznych miast. Pociągi już jeżdżą, ale perony są w opłakanym stanie. Podróżni od rana grzęzną w błocie. Dalsza część artykułu poniżej.

Nowa linia, warta 285 milionów złotych, została otwarta w poniedziałek, 24 września. Po roku pociągi znów wróciły na trasę do Grodziska. Zdaniem kolejarzy stamtąd do Warszawy Zachodniej jedziemy teraz pięć minut szybciej.
Jeszcze przed otwarciem okazało się, że w Pruszkowie rozkopana jest cała stacja (nie ma nawet oświetlenia!), przejść podziemnych brakuje m. in. w Milanówku czy Ursusie. Źle jest także na stacji Warszawa Włochy – mimo że to tam PKP zorganizowało konferencję inaugurującą otwarcie trasy.

- Prowizoryczne dojście wiedzie przez kałuże (plac budowy) albo przez tory kolejowe, po których odbywa się intensywny ruch pociągów. Czy ponad rok to za mało, aby wyremontować tunel? - pisze do nas pan Kazimierz.
Rzeczywiście tunel jest wciąż rozkopany. Na miejscu podróżni grzęzną w błocie. Żeby dojść na peron muszą przejść przez tory, po których pędzą pociągi dalekobieżne.

- W październiku planowane jest zakończenie robót przy wiacie zabytkowej na peronie nr 2 i montaż ławek. Na początku listopada powinna być wiata na peronie nr 1 - tłumaczy nam Mirosław Siemieniec z PKP PLK. Wspomniane przejście podziemne będzie gotowe w listopadzie. - Wówczas wykonawca będzie uzyskiwał dokumenty związane z odbiorem - dodaje Siemieniec.

Sprawa zbulwersowała nie tylko mieszkańców, ale także władze dzielnicy. - Przejście na perony jest nieutwardzone i nawet po drobnych opadach staje się przeszkodą nie do przejścia - pisze burmistrz Włoch Michał Wąsowicz. Dalej tłumaczy, że należy oddzielić drogę dla pieszych od ulicy dla samochodów.

- Wykonawca poprawił dojście do peronów. Jest dodatkowe wejście i wygodniejsze dojście na peron nr 2. Przepraszamy za poniedziałkowe kłopoty. Dziękujemy za przekazane informacje, dotyczące zmian w organizacji dojść i oznakowania – napisali kolejarze w popołudniowym komunikacie. Zmiany nie wszystkim przypadły do gustu. - Dziś pojawiła się kładka na peron 1. Nie widać żadnych prac przy tunelu - denerwuje się pan Kazimierz. Błoto przed stacją zostało. Pasażerowie, szczególnie w deszczowej pogodzie, nie mają łatwej drogi. Wielu z nich zastanawia się, czy przy intensywnych opadach tymczasowe przejście się nie rozpłynie.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto