Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bariery architektoniczne. W Warszawie jest ich coraz mniej

Redakcja
Bariery architektoniczne. W Warszawie jest ich coraz mniej
Bariery architektoniczne. W Warszawie jest ich coraz mniej fot. R.Motyl
Prawie milion złotych zostanie wydanych na likwidację barier architektonicznych na ulicach Warszawy. Pieniędzy wystarczy na przemianę 200 miejsc utrudniających poruszanie się po mieście osobom niepełnosprawnym oraz rodzicom z wózkami.

Bariery architektoniczne. W Warszawie jest ich coraz mniej

Od wielu lat miasto modernizuje swoją infrastrukturę tak, aby była przyjaźniejsza dla osób niepełnosprawnych, mających problemy z poruszaniem się, rodziców z wózkami. W grudniu 2013 r. Rada Warszawy przyznała 1 mln zł na realizację projektu usuwania barier architektonicznych. W ramach tych prac zlikwidowane zostaną bariery w 200 miejscach - takich, gdzie są one uciążliwe, ale jednocześnie łatwe i szybkie do likwidacji, tak aby bez konieczności prowadzenia kosztownych inwestycji uzyskać efekt - ułatwienie w poruszaniu się po mieście. To przede wszystkim zbyt wysokie krawężniki, nierówne chodniki, brak pasów ostrzegawczych.

Obniżone krawężniki, płytki sygnalizujące zbliżanie się do krawędzi chodnika itp. są standardem. ZDM podczas remontów i prac utrzymaniowych na ulicach i chodnikach obniża krawężniki przy przejściach dla pieszych, układa wygodniejsze dla wózków betonowe płyty, a przy kładkach, wiaduktach i przejściach podziemnych montowane są dźwigi. Także wszystkie nowo powstające obiekty użyteczności publicznej (jak np. Muzeum Warszawskiej Pragi) są przystosowane do korzystania z nich przez osoby, które mają problemy z poruszaniem się. ZTM modernizuje od kilku lat stacje I linii metra - m.in. montuje w windach przyciski z oznaczeniami w alfabecie Braille'a, oznacza ścieżki dojścia do wind. W 2012 r. zamontowane zostały dodatkowe windy na stacjach Ursynów i Racławicka. W tym roku nowe windy będą na stacjach Służew i Imielin.

Tramwaje Warszawskie kompleksowo modernizują swoje tory i przystanki - Trasa W-Z, al. Zieleniecka, Targowa to tylko niektóre przykłady tras tramwajowych, na których na przystankach są rampy wjazdowe i nawierzchnia z płytkami sygnalizującymi zbliżanie się do krawędzi. Od 2007 r. firma zakontraktowała zakup 306 tramwajów na kwotę 2,2 mld zł, z czego tylko 30 nie miało niskiej podłogi. Do 2022 r. TW chcą zakupić jeszcze 120 tramwajów niskopodłogowych, co pozwoli na wycofanie z ruchu tramwajów starego typu. Wszystkie autobusy kursujące po Warszawie mają niską podłogę.

Od 2007 r. roku Miejskie Zakłady Autobusowe zakupiły 846 takich autobusów. W kolejnych latach MZA planują zakup następnych 85 pojazdów. Na czerwcowej sesji Rada Warszawy przyjęła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej - wśród pakietu inwestycyjnego mamy budowę wind na wiadukt mostu Poniatowskiego (lata 2017-2018), pochylni przy kładce nad ul. Czerniakowską przy Chełmskiej (lata 2017-2018), wind przy przejściu podziemnym zlokalizowanym pod ul. Wolską/Kasprzaka w rejonie skrzyżowania z Redutową (lata 2018-2019), kładki pieszo--rowerowej łączącej park Kępa Potocka z terenami Pasa Nadwiślańskiego (lata 2018-2019).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto