Bilety długookresowe imienne mogą być obecnie kodowane wyłącznie na kartach spersonalizowanych. Osoba zwracająca taki bilet, która nie jest właścicielem karty, musi podpisać stosowne oświadczenie i okazać dokument tożsamości ze zdjęciem lub dowód zakupu biletu. Nie musi jednak udokumentować, w jaki sposób weszła w posiadanie karty. W ten sposób mogłoby dochodzić do sytuacji, w której ktoś np. znalazł kartę spersonalizowaną, zwrócił bilet i wziął pieniądze, a gdy potem zgłosił się właściciel karty – został „odprawiony z kwitkiem”.
Czytaj także: Warszawiaku, zaoszczędź pieniądze. Załaduj kartę miejską z wyprzedzeniem
Przepisy, które wchodzą w życie 16 sierpnia, zakładają, że bilet imienny będzie mógł zwrócić tylko właściciel karty lub osoba, która będzie miała podpisane przez niego pełnomocnictwo. Dokument ten będzie musiał zawierać: imię, nazwisko i numer PESEL właściciela karty oraz imię, nazwisko i numer dowodu tożsamości osoby upoważnionej. Dzięki temu pracownik ZTM przyjmujący zwrot biletu będzie miał pewność, że oddaje pieniądze za bilet (lub jego niewykorzystaną część) osobie, która będzie miała do tego pełne prawo. To działanie zabezpieczy interesy posiadaczy biletów imiennych i uchroni ich przed stratą w przypadku kradzieży lub zgubienia karty.
Czytaj także:
*Droższe ale też bardziej kolorowe bilety już od 16 sierpnia
*Zapisz się do newslettera!
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?