Podobnie, jak w przypadku operacji sprzed tygodnia po pierwszym testowym podniesieniu maszyny, specjaliści odpowiedzialni za budowę II linii metra wprowadzili ją bezpośrednio do szybu – tym razem do jego północnej części.
Czytaj także: Zobacz, jak wyglądają obecnie prace przy budowie stacji II linii metra [ZDJĘCIA]
- Aby umieścić zaplecze techniczne oraz czoło ‘Marii’ obok znajdującej się już pod ziemią ‘Anny’, należało najpierw przetransportować potężny dźwig na przeciwległą stronę placu budowy – wyjaśniają.
Obie maszyny są już na swoich pozycjach startowych. Następnym etapem będzie ich montaż już na dnie korpusu stacji. W ciągu niespełna 40 dni głowice tarcz zostaną połączone z 85-metrowym zapleczem technicznym. Podłączone zostaną także wszelkie niezbędne do ich pracy instalacje. - Dzięki temu, pierwsza tarcza ‘Anna’ wyruszy z Ronda Daszyńskiego już w maju, a miesiąc po niej wystartuje – wprowadzana dziś do szybu – ‘Maria’ – tłumacza eksperci.
Zobacz koniecznie: Budowa II linii metra: TBM zszedł pod ziemię [ZDJĘCIA, WIDEO]
TBM ‘Maria’ wykona tunel północny, pokonując trasę od Ronda Daszyńskiego aż do Powiśla. W przeciwieństwie do ‘Anny’, która zbacza, by wydrążyć łącznik tunelowy z I linią metra, TBM ‘Maria’ ma przed sobą jeden nieprzerwany odcinek.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?