Pierścień obudowy tunelu to potężna konstrukcja o średnicy ok 6,5 m., składająca się z 5 elementów podstawowych i jednego klucza (elementu w formie trapezu, który zamyka pierścień).
Czytaj także: Zobacz, którymi ulicami będzie przebiegała II linia metra [FOTO]
- Do jego wykonania potrzebnych jest 8 m3 mieszanki betonu, włókien polipropylenowych i ok 600 kg stalowej konstrukcji zbrojenia. Każdy taki pierścień waży aż 20 ton. Łącznie, dla centralnego odcinka II linii metra, wyprodukowanych ma być ok. 7000 pierścieni czyli ponad 42.000 elementów – wyjaśnia Metro Warszawskie.
Zanim tarcza rozpocznie drążenie tunelu i układanie obudowy, szyb startowy musiał zostać odpowiednio przygotowany. W ścianie szczelinowej, w miejscu gdzie tarcza rozpocznie drążenie, zbudowany został stalowy pierścień uszczelniający.
- Jego zadaniem jest umożliwienie rozpoczęcia prac tarczy i zapobieganie dostawaniu się wody gruntowej do stacji – tłumaczą specjaliści z Metra Warszawskiego i dodają, że ważące ok 400 ton czoło tarczy, aby przebić betonową ścianę i wgryźć się w grunt będzie musiała się od czegoś odepchnąć.
Zobacz koniecznie: Budowa II linii metra. Prace idą pełną parą (ZOBACZ ZDJĘCIA)
- W tym celu montowana jest stalowa rama z trzema podwójnymi kotwiami. Następnie tarcza odpychać się będzie za pomocą siłowników hydraulicznych, od kolejnych ułożonych fragmentów obudowy – dodają.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?