Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra przyspieszy. Całą trasą, z Bródna na Bemowo, przejedziemy w 2023 roku

Piotr Wróblewski
Wizualizacja stacji  „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”.
Wizualizacja stacji „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”. mat. pras.
Nie w 2022, a rok później. Podano oficjalną datę zakończenia budowy II linii metra. Miasto ogłasza przetarg i liczy na finansowe wsparcie Unii Europejskiej. Szczegóły w artykule poniżej.

– Dziś ogłaszamy przetarg na dwa kilometry trasy, które dopełnią drugą nitkę podziemnej kolei. Zgodnie z naszymi zamierzeniami całą drugą linią metra warszawiacy pojadą w 2023 roku – mówi prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz. To już ostatni przetarg na budowę M2. Warto skorygować słowa Gronkiewicz-Waltz. Druga linia metra będzie gotowa rok później niż zakładano. Mimo wszystko jest to dobra wiadomość, ponieważ miasto ogłosiło już ostatni przetarg na budowę.

Metro Warszawski ogłosiło przetarg na tunele oraz stacje nazwane roboczo: „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”. Obie powstaną pod Górczewską: pierwsza w rejonie Białowiejskiej, druga po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych. To ostatni, a zarazem najkrótszy odcinek drugiej nitki. Będzie miał jedynie 2 kilometry długości. Wykonawca (zostanie wybrany jeszcze w tym roku) będzie miał nieco ponad trzy lata na wykonanie prac, licząc od podpisania umowy.

Miasto podało również informację, że wybrany został wykonawca metra na Bródnie. Podziemną kolej na Bródno wybuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, który budował również centralny odcinek metra. Za 1,4 mld zł stworzą tunele oraz stacje C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Od podpisania umowy mają na to trzy lata.

Odcinek między galerią handlową na Woli a Bemowem jest ostatnim, który będzie budowany w ramach II linii metra. W tej chwili trwają prace na Targówku i Woli. Tam metro dojedzie w 2020 roku. Od tego czasu w budowie pozostanie fragment na Targówku (od stacji C18 Trocka do C21 Bródno) oraz dwa na Bemowie (od C6 Księcia Janusza do C4 Powstańców Śląskich oraz od C4 Powstańców Śląskich do C1 Połczyńska, wraz ze stacją postojową metra Mory). Przejedziemy nimi w 2023 roku, o ile nie nastąpią żadne opóźnienia.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto