Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra: trwają prace przy Rondzie ONZ [ZDJĘCIA]

msz
Prace tarczy TBM przy rondzie ONZ podzielono na kilka etapów, które przygotowują teren do przejścia wielkiego wiertła. Jednocześnie ruch na al. Jana Pawła II będzie zachowany.

Pierwszy etap prac zbliża się do końca. Sam korpus stacji C10 „Rondo ONZ” zlokalizowany będzie po zachodniej części ronda – od strony ul. Prostej, oraz bezpośrednio pod rondem. Pierwszy etap prac konstrukcyjnych oznacza zatem realizację robót na zachód od Ronda ONZ, drugi – to prace budowlane prowadzone tuż pod nim.

Czytaj także: Budowa II linii metra: Zajrzyj pod strop stacji Stadion [ZDJĘCIA]

Trwają tu intensywne prace nad korpusem stacji. Zrealizowaliśmy już 1/2 stropu górnego przewidzianego dla tego fragmentu konstrukcji, a do zakończenia całego etapu pozostały do wykonania jedynie 4 barety oraz 3 sekcje ścian szczelinowych.

Równie szybko postępuje praca przy podziemnym korytarzu powstającym na poziomie -1, który przeprowadzi pasażerów pod skrzyżowaniem. „Rondo ONZ” jest pierwszą stacją, na której przejścia dla pieszych powstają w tak ekspresowym tempie – po północno-zachodniej stronie ukończono już 70% robót, a po południowo-zachodniej – 50%.

Analogiczna konstrukcja powstaje także na wschód od al. Jana Pawła II. W tym rejonie gotowe są już ściany szczelinowe oraz płyty fundamentowe pod przejścia.

Gdy strop i przejścia zachodniej części stacji zostaną już ukończone, po raz kolejny przesuniemy jezdnię al. Jana Pawła II – tym razem na zachód. Ruch zostanie poprowadzony po obrysie zachodniej strony Ronda ONZ, a my rozpoczniemy dalsze prace – wschodnia część korpusu stacji znajdzie się, bowiem bezpośrednio pod rondem. Podczas tego etapu zostaną połączone wszystkie wykonywane już korytarze przejść podziemnych stanowiące poziom -1.

Zobacz koniecznie: Budowa metra: Sprawdź online, jak głęboko drąży Anna

Po wschodniej stronie ronda ONZ trwa budowa komory rozjazdowej. W miejscu tym tory będą się krzyżować, umożliwiając pociągom zawracanie w kierunku komory łącznika technicznego z I linią metra. Sam łącznik powstanie na wysokości wentylatorni szlakowej V11, skąd torem południowym pociągi zjadą w kierunku rękawa stacji Centrum. Obecnie trwają wykopy pod rozporę ścian szczelinowych dla wykonania płyty dennej.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto