18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra: trwają prace przy Rondzie ONZ [ZDJĘCIA]

msz
Na Rondzie ONZ kończy się pierwszy etap budowy, czyli prace po zachodniej stronie stacji. Gotowe są już przejścia podziemne i prawie cały zachodni strop, a nad nimi trwają prace przystosowujące powierzchnię do przeniesienia na nią ruchu samochodowego i tramwajowego z al. Jana Pawła II.

Po zachodniej stronie budowy robotnicy wykonali już wszystkie przewidziane w projekcie pale i ściany szczelinowe. W piątek zalano przedostatni fragment górnej płyty stropowej.

- Do zakończenia tego etapu budowy brakuje tylko jednej sekcji stropu. W świeżo wykonanej sekcji znajduje się także otwór technologiczny – standardowo posłuży on do wprowadzenia maszyn, które będą pracowały przy tworzeniu niższego poziomu, oraz odprowadzania wydobytego przez nie urobku - wyjaśniają budowlańcy.

Czytaj także: Budowa II linii metra: Nowy Świat szykuje się na przyjście TBM-ów

Stacje są budowane metodą podstropową. - Dlatego na bieżąco możemy wykorzystywać tereny uwolnione od prac naziemnych – tam gdzie prace schodzą pod ziemię, pod przygotowane już stropy, można przywracać ruch na powierzchni. Tak właśnie dzieje się w rejonie placu budowy C10 – Rondo ONZ. Gotowe sekcje stropu oraz ukończone i uszczelnione przejścia podziemne znikają pod ziemią. Wykop jest zasypywany, a powierzchnia wyrównywana, żeby już niedługo w tym miejscu wprowadzić nową organizację ruchu - tłumaczą.

Niedługo rozpocznie się budowa wschodniej części stacji, która znajdzie się pod samym środkiem ronda ONZ. Obie jezdnie al. Jana Pawła II i torowisko tramwajowe zostaną przesunięte na przygotowywany właśnie teren. - Uzyskane w ten sposób miejsce wykorzystamy na realizację wschodnich przejść podziemnych, dalszych sekcji ścian szczelinowych i partii stropu, które połączą zachodni front robót w tym rejonie ze wschodnim, gdzie powstaje konstrukcja komory rozjazdowej - informują.

Zobacz koniecznie: Budowa metra: Sprawdź online, jak głęboko drąży Anna

Na wschód ronda ONZ powstaje potężna komora o konstrukcji rozporowej. - Aktualnie, na głębokości ok. 7 m wykonujemy tam specjalną konstrukcję rusztową, zwaną też ażurową. Będzie pełnić funkcję stropu pośredniego, a ponieważ w przypadku komory rozjazdu nie potrzebujemy pełnej płyty, wykonaliśmy jedynie jej „żebra”, pozostawiając między nimi wolną przestrzeń. Ów ruszt ma jedynie rozpierać ściany, a swoją formą ułatwić wydobywanie ziemi w celu szybszego osiągnięcia poziomu płyty fundamentowej - wyjaśniają.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto