Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra. Umowa na trzy nowe stacje została podpisana

red
Budowa II linii metra. Umowa na trzy nowe stacje została podpisana
Budowa II linii metra. Umowa na trzy nowe stacje została podpisana Metro Warszawskie / materiały prasowe
Budowa II linii metra wciąż trwa. W ubiegłym tygodniu wojewoda mazowiecki wydał ostatnie pozwolenia na budowę odcinka zachodniego podziemnej kolejki. W czwartek, 29 września, prezydent Warszawy i dyrektor polskiego oddziału tureckiej firmy Gülermak podpisali umowę na budowę trzech nowych stacji.

Budowa II linii metra. Umowa na trzy nowe stacje została podpisana

Aby mogła ruszyć rozbudowa II linii metra w kierunku zachodnim, potrzebne były jeszcze dwa zezwolenia wojewody mazowieckiego. Ostatnie zostało wydane w zeszłym tygodniu i ma rygor natychmiastowej wykonalności, dzięki czemu już 29 września prezydent Warszawy Hann Gronkiewicz-Waltz, dyrektor polskiego oddziału firmy Gülermak wyłonionej w przetargu oraz przedstawiciele Metra Warszawskiego podpisaku umowę na budowę trzech nowych stacji podziemnej kolejki wraz z tunelami. Czas budowy to 38 miesięcy.

Prace budowlane w kierunku na Wolę miały ruszyć w tym samym czasie, co w kierunku wschodnim. Budowa metra na Targówek rozpoczęła się już w maju, a z odcinkiem zachodnim wciąż były problemy. Brakowało niezbędnych pozwoleń od wojewody mazowieckiego. Miało to wynikać z braków w dokumentacji. Ostatecznie 19 września Urząd Miasta poinformował, że wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji Młynów oraz na budowę dwóch szlaków – pomiędzy stacją Księcia Janusza i Młynów oraz pomiędzy Młynów i Płocką. Obejmuje ono m.in. budowę dwóch tuneli tarczowych oraz infrastrukturę techniczną. Kilka dni poźniej wydane zostało kolejne zezwolenie - tym razem na stację Płocka i szlak pomiędzy stacją Rondo Daszyńskiego i Płocka.

Czytaj też: Kiedy ruszy budowa II linii metra? Jest pozwolenie na prace przy kolejnych stacjach

Powstaną więc trzy nowe stacje: Księcia Janusza w okolicy skrzyżowania ul. Górczewskiej z Księcia Janusza, stacja Płocka przy skrzyżowaniu Płockiej i Wolskiej oraz stacja Młynów pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego przy ul. Syreny i Sokołowskiej. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.

- Bardzo się cieszę, że druga linia metra dojedzie do kolejnych rejonów lewobrzeżnej Warszawy – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy – Mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenie z centrum miasta a tam, za pośrednictwem pierwszej linii, będą mogli sprawnie przemieścić się dalej.

Po podpisaniu umowy wykonawca w ciągu miesiąca przejmie teren budowy, zatwierdzi projekty organizacji ruchu i rozpocznie wprowadzanie zmian w ruchu drogowym koniecznych do prowadzenia robót. Zamknięta będzie ul. Płocka przy Wolskiej, bo stacja metra (Płocka) będzie pod jezdnią. Kierowcy powinni liczyć się z utrudnieniami na ul. Górczewskiej - jedna ze stacji (Młynów) znajdzie się pod ulicą, kolejna (Księcia Janusza) zajmie przestrzeń pod połową szerokości ulicy.

Budowa na Targówku
Trwa już budowa przedłużenia II linii z Dworca Wileńskiego w kierunku północno wschodnim. Powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; „Targówek” w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Umowę z wykonawcą podpisano 11 marca, prace w terenie rozpoczęły się w końcu kwietnia. Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Budowa potrwa 38 miesięcy.

Dofinansowanie z Unii Europejskiej
Warszawa otrzyma dofinansowanie w kwocie ok. 1,826 mld złotych. Te pieniądze pójdą na rozbudowę II linii metra o trzy stacje w kierunku zachodnim, trzy stacje w kierunku północno-wschodnim (budowa już trwa) a także na rozbudowę infrastruktury na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty oraz zakup 13 fabrycznie nowych pociągów. Dofinansowanie pozwoli także na pokrycie kosztów prac projektowych kolejnych stacji II linii metra.


od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto