Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra. W ramach inwestycji ulice Targówka zmienią się nie do poznania [WIZUALIZACJE]

red.
Budowa II linii metra. W ramach inwestycji ulice Targówka zmienią się nie do poznania
Budowa II linii metra. W ramach inwestycji ulice Targówka zmienią się nie do poznania Fot. Urząd m.st. Warszawy
Wraz z budową II linii metra zmieni się także otoczenie stacji. 18 kwietnia 2018 roku podpisano umowę na przebudowę jezdni i zagospodarowanie terenu w południowej części Targówka. Modernizacja dotyczy ulic: M. Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Dalsza część artykułu poniżej.

Obecnie na Targówku trwa budowa II linii metra. W przyszłym roku po wykopach nie ma być już śladu, a co więcej, gdy wyjdziemy z podziemnych stacji ma nas zaskoczyć ich zupełnie nowe otoczenie. 18 kwietnia 2018 roku miasto podpisało umowę z wykonawcą metra na odbudowę rozkopanych obecnie ulic na Targówku mieszkaniowym: M. Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Drogowcy wyremontują chodniki – pod nogami przechodniów znajdzie się ponad 20 tys. m2 nowych płyt chodnikowych. Powstanie ścieżka rowerowa o długości ponad 3 km, pierwsza po prawej stronie ścieżka dla biegaczy z nieutwardzoną nawierzchnią. Pojawi się kilkanaście nowych ławek, stojaków na rowery, a zieleń w tym rejonie wzbogaci się o 211 drzew i 28 tys. krzewów. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami.

Co jeszcze istotne, na całej długości tzw. „obwodnicy Targówka” czeka nas zmiana organizacji ruchu. Na jezdni będzie po jednym pasie w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawią się miejsca postojowe – w sumie 140 miejsc do parkingowych. Obecne skrzyżowania ulicy Handlowej z Gorzykowską, Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Drogowcy wyznaczą nowe przejścia dla pieszych z azylami przez ulicę Handlową (między Lusińską a Kołową, przy Lusińskiej, Mokrej i J. Szczepanika) i przez ulicę Myszkowską (przy Hodowlanej). Wykonawcą przebudowy będzie wybrana w przetargu firma IDS-BUD, która ma na nią czas do połowy listopada. Koszt prac to prawie 24 mln zł brutto. Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, zapowiedziała, że ul. M. Ossowskiego ponownie będzie przejezdna w lipcu 2018 roku a Trocką w listopadzie tego samego roku.

Na Pradze i Targówku kolej podziemną buduje firma Astaldi z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1,066 mld zł. Za te środki powstanie 3,12 km trasy, ze stacjami Szwedzka (C16), Targówek (C17) oraz Trocka (C18) wraz z torami odstawczymi. To tu pociągi będą zawracać do czasu budowy metra na Bródno.


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto