18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa II linii metra: Zajrzyj na budowę stacji Dworzec Wileński [ZDJĘCIA]

Redakcja
Budowa II linii metra: Dworzec Wileński
Budowa II linii metra: Dworzec Wileński fot. M. Żuchowski
Plac budowy stacji II linii metra Dworzec Wileński rozciągający się wzdłuż ul. Targowej obejmuje łącznie dwa obiekty – tory odstawcze oraz samą stację. Rozdziela je Al. Solidarności, pod którą powstaje przestrzeń handlowo-komunikacyjna. Przyjrzyjmy się miejscu, z którego swój start miały tarcze TBM.

W obrębie stacji przygotowywane jest już miejsce pod jej obsługę oraz pomieszczenia techniczne na poziomie -1, gdzie trwają prace wykończeniowe. Na zdjęciach można dostrzec m.in. ścianki działowe powstające z bloczków gazowobetonowych i silikatowych.

Przestrzeń torów odstawczych także jest niemal gotowa. Konstrukcja torów kończy się na wysokości Al. Solidarności, a na jej stropie górnym – podobnie jak stropie stacji – sukcesywnie układana jest izolacja.

Pomiędzy torami odstawczymi i stacją, bezpośrednio pod skrzyżowaniem Al. Solidarności i ul. Targowej znajdzie się miejsce na przestrzeń handlowo-komunikacyjną do dyspozycji przyszłych pasażerów. Właśnie tutaj powstaje pierwsza część kondygnacji -1 oraz prowadzące do niej wejścia. Teraz w tym miejscu można obserwować budowę wejść od strony poczty i centrum handlowego. Po wykonaniu części międzykondygnacyjnej robotnicy rozpoczną wykonanie poziomu -2, który będzie już tylko przestrzenią technologiczną, łączącą stację z torami odstawczymi. Kiedy ten etap prac zostanie zakończony, na wykonany już fragment stropu będziemy mogli przesunąć bieg jezdni, by wybudować ostatni brakujący fragment, zespalający w całość stację Dworzec Wileński i towarzyszące jej obiekty.

Budowa II linii metra: Wokół TBM-ów

Południowa część stacji pełni funkcję szybu startowego i zaplecza technicznego dla TBM-ów wykonujących tunele w kierunku Powiśla. Dlatego też na powierzchni można obserwować dodatkowo inny rodzaj prac – związanych z dostawą obudowy tuneli i odprowadzaniem urobku. Właśnie w tym drugim celu powstał górujący nad placem budowy niebieski zasobnik mieszczący w sobie przedłużenie pasa transmisyjnego, wywożącego urobek z maszyn drążących.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto