Budowa metra na Bródnie. Czy komunikacja miejska zdała egzamin? ZTM twierdzi, że tak, ale mieszkańcy mają zastrzeżenia

Martyna KonieczekZaktualizowano 
Budowa metra na Bródnie. Czy komunikacja miejska zdała egzamin? ZTM twierdzi, że tak, mieszkańcy są innego zdania naszemiasto/archiwum
Od soboty na Bródnie obowiązuje nowa organizacja ruchu, ponieważ rozpoczęła się tam budowa metra. Według Zarządu Transportu Miejskiego komunikacja miejska zdała egzamin - autobusy w większości jeżdżą punktualnie, a pasażerowie nie mają problemów z wejściem do pojazdów. Czy tak samo uważają mieszkańcy Bródna? Szczegóły w artykule poniżej.

W zeszłą sobotę ulica Kondratowicza została zamknięta na trzy lata, ponieważ pod nią powstaną kolejne stacje II linii metra. Od tego czasu mieszkańcy Bródna borykają się z utrudnieniami w ruchu drogowym - autobusy zmieniły swoje trasy, przystanki zostały przeniesione, przeorganizowany został ruch na skrzyżowaniach. Część osób w mediach społecznościowych zaczęła narzekać na nieprzyjeżdżające na czas autobusy. Czy rzeczywiście mają powód do zażaleń? Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że nie.

Zobacz też: Wiemy, jak będzie wyglądać metro na Bródnie [WIZUALIZACJE]

Wiemy, jak będzie wyglądać metro na Bródnie. Lada dzień rusz...

''Warszawski Transport Publiczny działa''

Według Zarządu Transportu Miejskiego autobusy w znakomitej większości jeżdżą punktualnie - na niektórych liniach w godzinach szczytu mają kilkuminutowe spóźnienia. Utrudnienia występują na ulicy Gilarskiej, gdzie ze względu na wzmożony ruch samochodów autobusy linii 120 „łapią” spóźnienia: największe odnotowane dotychczas spóźnienie wyniosło 12 minut. Na prośbę Zarządu Transportu Miejskiego policja kontroluje buspas na ulicy Radzymińskiej, dzięki któremu autobusy sprawnie dojeżdżają do stacji metra Dworzec Wileński. Bez jakichkolwiek utrudnień jeżdżą natomiast tramwaje. Dzięki dużej częstotliwości kursowania zabierają wszystkich pasażerów.

Przepełnione autobusy

ZTM zapewnił, że tramwaje zabierają wszystkich pasażerów, ale nie wspomniał nic o autobusach. A z nimi najwyraźniej sytuacja nie wygląda tak kolorowo. Mieszkańcy Bródna narzekają szczególnie na linię 527: ,,Autobus 527 jest przepełniony. Aż prosi się o bezpośrednią linię z okolic CH Targówek przez całą Wincentego. Ułatwiłoby to dojazd oraz rozładowało 527'', ,,linia 527 przejeżdża zapełniona przez Białołękę, pomimo że mają tam linię E. Ja właśnie ze względu na przeładowaną komunikację miejską przesiadłam się do auta''.

Ponadto pojawiły się głosy o zwiększenie częstotliwości autobusu 412. ,,Linia 412 w godzinach porannych powinna przyjeżdżać częściej. Czasem naprawdę w środku jest za dużo ludzi'' - czytamy na jednej z grup facebookowych mieszkańców.

Zobacz też: Koszmary Warszawy. Wybraliśmy najbrzydsze budynki w mieście [TOP 20]

Koszmary Warszawy. Wybraliśmy najbrzydsze budynki w mieście [TOP 20]

Natomiast jeśli chodzi o spóźnienia autobusów, można zgodzić się z ZTM. Raczej nie ma poślizgu o więcej niż dopuszczalne 3 minuty, choć - jak to zwykle na warszawskich ulicach bywa - zdarzają się korki. ,,Trasa AK w stronę Żoliborza zakorkowana od Głębockiej'', ,,Rolanda i Gilarska to jeden wielki korek'', ,,Gilarska stoi (w obie strony), Matki Teresy z Kalkuty stoi, Chodecka stoi, Samarytanka stoi...'' - skarżyli się mieszkańcy 4 marca. Pani Marta również dołączyła się do tych narzekań i załączyła zdjęcie z podpisem ''''Na Suwalskiej również jest korek'':

korki

Mieszkańcy mają inne zastrzeżenia

Mieszkańcy widzą jednak problem w innych aspektach organizacji ruchu. Najczęściej pojawiające się komentarze dotyczyły przejezdności ul. św. Wincentego dla samochodów w weekendy: ,,Znieść zakaz jazdy ulicą św. Wincentego w weekend! Ogólnie nie ma dużego ruchu w weekendy, więc po co jeździć objazdami, skoro można normalnie przejechać całą ulicą. Ruchu autobusów raczej to nie zaburzy...'', ,,Podpisuję się pod dostępnością całej Wincentego dla samochodów w weekendy. Wtedy ruch jest znikomy i nie będą przeszkadzać autobusom'', ,,Przejezdność samochodem św.Wincentego od skrzyżowania Kondratowicza do Matki Teresy chociażby w weekend ułatwiłaby bardzo życie...''.

Padło także stwierdzenie o niezbyt dobry dojazd do tramwaju: ,,Słaby dojazd komunikacją do tramwaju :( szczególnie w późnych godzinach wieczornych!'' oraz korki na ul. Bartniczej: ,,Na Bartniczej niekończący się sznur aut i autobusów... bardzo wolno się jedzie''.

Pojawiły się także niepozytywne głosy o samej budowie metra: ,,Dlaczego ja mam cierpieć przez budowę metra z którego nawet nie będę korzystał?!'', ,,Budowa metra równa się codziennej gimnastyce mieszkańców biegających od przystanku do przystanku''.

POLECAMY TEŻ:


polecane: Flesz: Pszczoły wymierają. Czy grozi nam głód?

Wideo

Materiał oryginalny: Budowa metra na Bródnie. Czy komunikacja miejska zdała egzamin? ZTM twierdzi, że tak, ale mieszkańcy mają zastrzeżenia - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
F
Fryderyk

Poranny przejazd skrzyżowania Wyszogrodzka/Bartnicza z Rembielińską stronę Wysockiego to naprawdę spore przeżycie. W sznurze samochodów na Wyszogrodzkiej stoi 40 aut, a zielone światło trwa ok 20 sek. Ruch dodatkowo spowalniają skręcający w prawo, w Rembielińską i tłum przechodniów próbujących dostać się do przystanków. Na Rembielińskiej ruch znikomy, z tego powodu, że stała się ulicą zamkniętą (płot przed Kondratowicza), a mimo to dla ruchu wzdłuż Rembielińskiej zielone światło trwa łącznie 1-1,5 minuty. Ciekawy jest przym fakt, że Rembielińska jest ulicą podporządkowaną względem Wyszogrodzkiej i Bartniczej. Sygnalizacja (na ulicy) jest ustawiona w taki sposób, żeby usprawnić przejazd tramwajów, a raczej uprzykrzyć życie kierowcom, skłaniając ich do przesiadki do pojazdów ZTM. Szkopuł przy tym taki, że wiele z poruszających się aut, to pojazdy służbowe lub samochody spoza Bródna. Ich kierowcy z różnych względów nie przesiądą się do komunikacji, bo najzupełniej w świecie nie mogą.

zgłoś
G
Gość

Szkoda że nikt nie pomyślał o mieszkańcach Zielonej Białołęki. Dostanie się do tramwaju graniczy z cudem! Jesteśmy skazani na zatłoczoną ul. Radzyminską albo na permanentnie stojącą S8. Do autobusu 500 nie ma bezpośredniego dojazdu więc przejazd św. Wincentego dla nas nie wchodzi w grę. Dodatkowo rozkopana od roku ul. Głębocka nie ułatwia nam codziennego życia, a od Brodna dzieli nas tylko wiadukt....

zgłoś
a
ah

Rondo Zaba nie ma bezposredniego polaczenia z centrum handlowym Glebocka czy nie mozna przekierowac linii 227 prosto ul Sw Wincentego do Trasy Torunskiej i dalej na Derby ,Albo jeszcze lepiej na Olesin nowych mieszkancow przybywa

zgłoś
J
Juzek

Serio, ktoś ma problem, że budowane jest metro dla dużej ilości osób? Czy my żyjemy w społeczeństwie.?

zgłoś
G
Gość

Czyli jedno WIELKIE GÓWNO, zresztą jak zawsze. Nic dodać nic ująć.Trwonią Nasze pieniądze. I tak jak wykle, to co lubią świnie przy korycie,chwalą się ,,gównem,, ale premie najwyższe za ,,gównianą,, pracę. Zresztą jaka władza, takie jej szczeble. I mowa tu o wszystkich, oczywiście wiemy o co chodzi wszyscy...

zgłoś
G
Gość

4 km to proponuję rowerem (jakieś 15 minut), a nawet spacerem. W godzinę bym doszedł.
Natomiast faktycznie może nie być połączenia ZTM, bo większość ustawiona jest pod dojazd do Centrum.

zgłoś
M
Mieszkaniec Targówka 😥

To jakiś jeden wielki koszmar. Jazda samochodem do pracy do tej pory zajmowala mi 10 minut a teraz godzinę - mam 4 km
Środkami komunikacji miejskiej też, bo nie ma bezpośredniego autobusu tylko 2 autobusami i tramwajem, po prostu "luksus"

zgłoś
G
Gość

500 oraz 169 w strone centrum zabrali nam ze Sw. Wincentego więc pewnie dlatego nie da sie wcisnąć w orzelafowany 527

zgłoś
G
Gg

I co z tego, ze się nie spozniaja autobusy. Minął dopiero tydzień a mnie juz 2 razy juz nie udało sie wcisnac do 527 na Sw. Wincentego

zgłoś
G
Gość

112 w ciągu dnia jeździ jak chce i poślizgu są ogromne. Wystarczy to sprawdzić albo na pętli np pod Ikea lub w trasie na zeran FSO. Każdego dnia.

zgłoś
G
Gość

W godz. rannych ( nawet do 9.30)ulica Rolanda w stronę Gilarskiej jest bardzo zakorkowana, szanse na skręt w prawo czy lewo w ul.Gilarską jest tylko dzięki uprzejmości kierowców ( inaczej brak szans), ul. Gilarska stała się objazdem ul. Wincentego i przez to jest mocno eksploatowana. Może warto na ten czas zamontować światła przy wyjeździe z ul.Rolanda w ul.Gilarską, co umożliwiłoby spokojny wyjazd .
Ponadto ul.Matki Teresy...... w godz porannych to koszmar dla kierowców

zgłoś
a
antypro

niech towarzystwo wróci do siebie i będzie luźniej w Warszawie :-)

zgłoś
g
gość

Nie zda, tak jak do tej pory nie zdawała. Będzie jeden bajzel komunikacyjny!

zgłoś
Z
Zielona Białołęka

A co z mieszkańcami Zielonej Białołęki, korki, korki, nikt o tym nie pisze. A Bródno było miejscem przesiadkowym. Dodatkowo uniemożliwiono zostawienie samochodu przy tramwaju ( brak parkingów), nie ma gdzie obecnie zostawić samochodu. Więc, tak różowo nie jest jak opisują.
Trzeba zmienić system świateł na Marywilskiej i Annopolu aby odróżnić przejazd. Warto dołożyć pas do skrętów w prawo. Poszerzyć pas równoległy do trasy do zjazdu przy Ostródzkiej.
Od strony marek na wysokości stacji Shell wymusić zjazd na lewy pas jadących w stronę trasy aby wyjazd z Ostródzkiej był płynniejszy.
Brakuje dodatkowej estakady na Bródno z Zielonej Białołęki właśnie na wysokości Ostródzkiej.
Dodatkowo władze powinny podłączyć Zieloną Białołękę do Targówka.

zgłoś
r
r

Niech towarzystwo zostawi auta i sie przesiadzie na komunikacje to wtedy bedzie luznij napewno

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3