W ramach blisko czterokilometrowego odcinka w północno-wschodniej części stolicy powstaną trzy stacje: „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wydrążone zostaną również podziemna hala torów odstawczych, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy).
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Już teraz centralnym odcinkiem podróżuje ok. 150 tys. pasażerów.
Zobacz też:
Okazuje się jednak, że zanim do tego dojdzie, mieszkańców Bródna czekają liczne utrudnienia. Przede wszystkim wiadomo już, że znajdujące się pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z Rembielińską tunele metra i hala do zawracania pociągów utrudnią czasowo kursowanie tramwajów z pętli Annopol. Eksperci przewidują, że mieszkańcy okolicznych osiedli będą zmuszeni do korzystania z Trasy Toruńskiej, a ta ma tendencję do korkowania się.
Utrudnienia dla mieszkańców mogą potrwać nawet prawie trzy lata, do jesieni 2021 r.
POLECAMY: Romuald Dębski pochowany. Pogrzeb wybitnego ginekologa zakłócono. Policja interweniowała
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?