Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa metra na Targówek już na półmetku. Tak będzie wyglądać trasa kolei podziemnej [ZDJĘCIA]

Rafał Christ
Około 500 tys. pasażerów dziennie – tyle przewożą pociągi kursujące na trasie I linii metra. Jeśli zaś chodzi o II linię, liczby są nieco mniej imponujące, tą jeździ ponad 140 tys. osób każdego dnia. Proporcje mogą się niedługo zmienić, bo prace nad rozbudową tej ostatniej trasy idą pełną parą, a realizacja odcinka wschodniego jest już przynajmniej na półmetku.
Około 500 tys. pasażerów dziennie – tyle przewożą pociągi kursujące na trasie I linii metra. Jeśli zaś chodzi o II linię, liczby są nieco mniej imponujące, tą jeździ ponad 140 tys. osób każdego dnia. Proporcje mogą się niedługo zmienić, bo prace nad rozbudową tej ostatniej trasy idą pełną parą, a realizacja odcinka wschodniego jest już przynajmniej na półmetku. FOT.: METRO WARSZAWSKIE / MATERIAŁY PRASOWE
Około 500 tys. pasażerów dziennie – tyle przewożą pociągi kursujące na trasie I linii metra. Jeśli zaś chodzi o II linię, liczby są nieco mniej imponujące, tą jeździ ponad 140 tys. osób każdego dnia. Proporcje mogą się niedługo zmienić, bo prace nad rozbudową tej ostatniej trasy idą pełną parą, a realizacja odcinka wschodniego jest już przynajmniej na półmetku. Szczegóły w artykule poniżej, a w galerii zdjęcia z budowy.

Docelowa długość tuneli odcinka wschodniego ma przekraczać 6 km. Pasażerowie II linii metra mogą na razie przemieszczać się na trasie między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. W ramach rozbudowy zostaną dodane jeszcze 3 stacje za ostatnią wymienioną i będą to: C16 Szwedzka, C17 Targówek i C18 Trocka. Aktualnie trwają prace wykończeniowe.

Postęp prac można zauważyć już przechodząc obok miejsc wyznaczonych na stacje. Pojawiły się tam konstrukcje wyjść z metra. Pod ziemią natomiast trwają prace wykończeniowe, czyli kładzione są już instalacje i kamienne płyty peronów. Ponadto wykonywane są przyłącza wodno-kanalizacyjne. Według Metra Warszawskiego realizacje są już przynajmniej na półmetku. Jak to dokładnie wygląda można zobaczyć po kliknięciu w galerię.

Zanim warszawiacy będą mogli podróżować odcinkiem wschodnim II linii metra będą musiały odbyć się jeszcze jazdy testowe. I chociaż termin oddania budowy wyznaczony jest na maj 2019 roku, to do użytku publicznego trasa zostanie oddana po wakacjach. Metro na Targówek buduje firma Astaldi za nieco ponad miliard złotych.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto