18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Chcesz zaimponować partnerce? Nie siedź przed telewizorem!

abcZdrowie.plZaktualizowano 
Zrobienie wrażenia na partnerce to nie lada wyzwanie, zwłaszcza po kilku latach bycia razem. Jeśli coraz rzadziej widzisz w jej oczach błysk podziwu, nie czekaj, aż zacznie zastanawiać się, co was jeszcze łączy. Zejdź z kanapy, odłóż pilota od telewizora i zacznij aktywnie spędzać wolny czas!

Ćwicząc regularnie, zyskasz nie tylko umięśnioną sylwetkę, ale i uznanie ze strony swojej partnerki. Kobiety niezwykle cenią sobie bowiem mężczyzn prowadzących zdrowy, aktywny tryb życia.

Kiedy zacząć ćwiczyć?

Początek zimy nie sprzyja rozpoczynaniu przygody ze sportem – długie wieczory są idealne na wspólne oglądanie telewizji pod ciepłym kocem i tylko nieliczni znajdują w sobie motywację do wyjścia z domu i biegania w mroźne popołudnie. Na samą myśl o rozebraniu się do kąpielówek i zanurzeniu w letniej wodzie na basenie większość mężczyzn dostaje gęsiej skórki, nie oznacza to jednak, że wdrożenie planu treningowego należy odłożyć na ciepłe miesiące. Każda pora roku jest dobrym momentem na ćwiczenia, choć nie wszystkie formy aktywności ruchowej są równie atrakcyjne z perspektywy ćwiczącego.

Jak rozpocząć treningi?

Odkładanie początku treningów na poniedziałek to najlepszy sposób na nieruszenie się z kanapy do końca życia. Jeśli naprawdę zależy ci na zmianie trybu życia na bardziej aktywny, zacznij ćwiczyć już dziś. Na początek wystarczy dobra rozgrzewka i krótkie ćwiczenia o niskim natężeniu. Pamiętaj, że wszystkie niepokojące objawy (ból, silne zmęczenie, dusznosć itp.) należy traktować poważnie i po ich wystąpieniu przerwać trening. Lekceważenie sygnałów wysyłanych przez organizm może bowiem skończyć się przetrenowaniem lub kontuzją, wykluczającą ćwiczenia przez długi czas. Ryzyko urazów i kontuzji podczas uprawiania sportu można zredukować, dbając o dobre rozgrzanie mięśni przed treningiem. Wskazane jest również spożywanie napojów izotonicznych, które nie dopuszczają do odwodnienia, dostarczając oprócz wody witaminy i cenne minerały. W celu utrzymania nawodnienia organizmu na odpowiednim poziomie należy przyjmować płyny po 20-30 minutach od rozpoczęcia ćwiczeń. Kolejne porcje napojów należy spożywać co 10-20 minut.

Dieta dla sportowca

Staranna rozgrzewka, prawidłowo wykonywane ćwiczenia i odpowiednia podaż płynów to tylko połowa sukcesu, gdy zależy nam na poprawie kondycji i wzmocnieniu mięśni. Niezwykle istotna jest również dieta. Jadłospis powinien być urozmaicony, by uniknąć groźnego dla zdrowia niedoboru składników odżywczych. Szczególnie ważne dla organizmu ćwiczącego są witaminy i minerały, zawarte w warzywach i owocach, oraz aminokwasy obecne w chudym mięsie. Odpowiednia podaż białka ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, pozwala bowiem na szybką regenerację i budowanie tkanki mięśniowej.

Wbrew pozorom, obfite posiłki nie są sprzymierzeńcem osób pracujących nad swoją kondycją – lepszym wyborem są mniejsze porcje pokarmu, spożywane w 2-3-godzinnych odstępach. Lekkie dania pobudzają metabolizm, nie obciążając przy tym układu trawiennego. Ćwiczący ma energię potrzebną do wysiłku fizycznego, ale nie czuje się przejedzony i senny.

Wybór formy aktywności ruchowej to kwestia indywidualna – jeśli zamierzasz ćwiczyć systematycznie, postaw na dyscypliny sportowe, które autentycznie sprawiają ci przyjemność. W ułożeniu planu treningowego warto zasięgnąć porady profesjonalnego trenera, który doradzi, jak ćwiczyć w sposób optymalnie efektywny i zredukować ryzyko kontuzji. Odpowiedni plan ćwiczeń pomoże uzyskać rezultaty w stosunkowo krótkim czasie, a regularna aktywność fizyczna na pewno nie ujdzie uwadze partnerki.

Partnerem serwisu jest

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3