Mural to rodzaj malatury, oznaczający dzieło dekoracyjnego malarstwa ściennego. Słynny mural w postaci jajka na twardo jest reklamą nieistniejącego już PolDrobu. Zdobił on ścianę budynku przy ulicy Grochowskiej 215, został jednak usunięty rok temu, podczas ocieplania budynku. Teraz o jego przywrócenie walczy fundacja Vlepvnet oraz Inicjatywa Bliżej Konsumenta.
Akcja przywrócenia konstrukcji, prowadzona pod nazwą "Co ma jajo do wiatraka", ma na celu uzyskanie akceptacji mieszkańców. Organizatorzy zapowiadają, że będą o te głosy poparcia zabiegać z całych sił. Pomóc ma wyświetlana w godzinach 20-24 na kamienicy przy ul. Grochowskiej 215 wizualizacja reklamy.
Zainteresowani akcją mogą złożyć swój podpis na ocalałej łupinie wielkiego jajka, za co zostaną nagrodzeni połówką tego prawdziwego, kurzego. Na twardo.
Czytaj także: Problemy z tramwajem na Bemowo. Poślizg w pracach może wynieść nawet kilkanaście miesięcy
Dwumetrowe, trójwymiarowe jajo było dumą dzielnicy, ponieważ nadawało jej specyficzny charakter. Prawdopodobnie było też jedyną Warszawie, a nawet w Polsce, reklamą o charakterze przestrzennym. Konstrukcja jaja – wypukła i licząca ponad 2 metry – była umieszczona w centralnym punkcie reklamy. Wyróżniała się z szarego tła blokowisk i stanowiła specyficzny rodzaj sztuki.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?