Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Coraz bliżej do Fordonu

Tomasz Skory

Bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego przygotowało dokumenty potrzebne do rozpoczęcia drugiego etapu inwestycji.

Prace nad koncepcją linii tramwajowej do Fordonu trwały prawie pół roku. W tym czasie projektanci przygotowali, między innymi, szczegółową trasę przebiegu torowiska. Tramwaje kursować będą od pętli przy ul. Wyścigowej do ul. Geodetów na Mariampolu. Trasa, jak zapowiadano, ma przebiegać od ulicy Fordońskiej, przez Lewińskiego, Akademicką i Andersa do pętli na Geodetów. Po drodze tramwaje będą się zatrzymywać na trzynastu przystankach. Według wstępnego projektu, do Fordonu dojeżdżać będą tramwaje z dworca PKP, osiedli Wilczak i Wzgórza Wolności. Mają one kursować średnio co dwie minuty.

Podczas budowy linii trzeba będzie zmodernizować aż piętnaście skrzyżowań. W rejonie stacji Bydgoszcz-Wschód powstaną perony przesiadkowe pomiędzy pociągami a tramwajami. - Rozmowy z kolejarzami nie były łatwe, postawili nam twarde warunki, ale w końcu doszliśmy do porozumienia - twierdzi Witold Dębicki, prezes spółki ,,Tramwaj Fordon". Perony będą miały aż 400 metrów długości. Połączy je efektowna estakada.

Na skrzyżowaniach, wzdłuż ulic Akademickiej i Andersa, zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna. Kapitalnemu remontowi zostanie poddany odcinek pomiędzy ulicami Gieryna a Geodetów, gdzie od nowa zostanie położona jezdnia. Na trasie wybudowane zostaną również trzy nowe pętle tramwajowe - przy ulicach Korfantego, Piłsudskiego oraz przy Geodetów. Posłużą jako przystanki techniczne, na których tramwaje będą mogły zawracać w przypadku awarii.

Dokument przygotowany przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego określa dokładny przebieg inwestycji oraz zakres prac do wykonania. Po zweryfikowaniu danych projektanci przejdą do drugiego etapu prac.

- Do końca miesiąca sprawdzimy otrzymane materiały i będziemy mogli przystąpić do stworzenia projektu budowlanego - mówi Witold Dębicki. - Dokument powstanie do czerwca przyszłego roku. Po jego ukończeniu będzie można rozpocząć przetarg na wykonanie trasy.

Warto wiedzieć

  • Budowa linii tramwajowej do Fordonu zaplanowana jest na początek 2012 roku. Powinna się ona zakończyć w 2014 roku.

  • Całkowity koszt inwestycji ma wynieść około 420 milionów złotych. Na budowę linii tramwajowej Bydgoszcz otrzyma 47 mln euro z Unii Europejskiej. Cała inwestycja musi zostać rozliczona finansowo najpóźniej do końca 2015 roku.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto