Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy Mordor będzie przejezdny? Czekają nas inwestycje komunikacyjne na Służewcu (po)Przemysłowym

Redakcja
Czekają nas inwestycje komunikacyjne na Służewcu (po)Przemysłowym
Czekają nas inwestycje komunikacyjne na Służewcu (po)Przemysłowym naszemiasto.pl
Za dziesięć lat liczba pracowników w „Mordorze” zwiększy się o 30%. Eksperci przedstawili sposoby na poprawienie mobilności na Służewcu Przemysłowym. Konieczne są zatem wielkie inwestycje. Czy będą realizowane?

Służewiec Przemysłowy swoje przeznaczenie zmienił w 2006 roku na podstawie studium zagospodarowania przestrzennego. Wtedy zdecydowano o realizacji biurowców i przestrzeni usługowych na terenach poprzemysłowych.

W tej chwili w tzw. „Mordorze” pracuje 77 tys. osób. Powierzchnia biur przekroczyła już 1 mln mkw. To więcej niż w Krakowie i Poznaniu łącznie. Te liczby będą stopniowo wzrastać. Szacuje się że za 10 lat liczba pracowników Służewca Przemysłowego przekroczy 100 tys. Rozwój zagłębia biurowego jest wielkim wyzwaniem dla Ratusza. Szczególnie z perspektywy komunikacji. Stowarzyszenie Transportu Publicznego stworzyło Białą Księgę Mobilności 2015, by rozpocząć dyskusję nad sferą mobilności w poszczególnych miastach.

Z raportu wynika, że Ratusz powinien zachęcić pracowników do zostawiania samochodów w domu.
W najbliższym czasie najprawdopodobniej realizowany będzie: „Program inwestycji infrastrukturalnych dla Służewca biurowego”. Inwestycje, które według wyliczeń są warte 35 mln zł mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Według programu w najbliższym czasie powinny zostać uruchomione dodatkowe linie autobusowe, a pozostałe będą kursować częściej. Więcej powinno być również tramwajów z Metra Wierzbno. Poza tym raport wspomina o konieczności wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego oraz nowych przystanków autobusowych na skrzyżowaniu ulic Suwak i Domaniewskiej.

Co jeszcze powinno się zmienić w przyszłych latach? Potrzebne jest przedłużenie ul. Suwak do ul. Cybernetyki, koordynacja sygnalizacji świetlnej w ciągu ul. Wołoskiej, budowa trasy tramwajowej w ciągu al. Wilanowskiej, na odcinku od ronda UE do stacji metra Wilanowska, przedłużenie ul. Woronicza do ul. Żwirki i Wigury przez ul. Wyjazd, budowa ul. Nowy Wynalazek i południowego odcinka ul. Suwak, otwarcie lewoskrętu z ul. Cybernetyki w ul. Rzymowskiego, dodatkowe pasy do lewoskrętu z ul. Wołoskiej w ul. Domaniewską, budowa dodatkowego pasa do lewoskrętu z ul. Marynarskiej w ul. Wołoską na wlocie zachodnim i wyspie ronda Unii Europejskiej. Poza tym w raporcie wskazana jest konieczność rozbudowania infrastruktury rowerowej.

Zapytaliśmy Ratusz, czy inwestycje zaproponowane w raporcie są przewidziane na najbliższe lata i mają szanse być realizowane. Czekamy na odpowiedź.

Opisujący Warszawę i Służewiec Przemysłowy Jan Jakiel to mgr inż. budownictwa lądowego, specjalista w Zarządzie Dróg Miejskich w Warszawie, członek stowarzyszenia SISKOM i właściciel firmy doradczej JKO Consulting.

Biała Księga Mobilności 2015 powstała pod przewodnictwem Stowarzyszenia Transportu Publicznego. W opinii pomysłodawców raport ten ma stanowić „punkt wyjścia do ogólnokrajowej dyskusji na temat zmian zachodzących w sferze mobilności i transportu publicznego.”

Zobacz też: Psycholog transportu: "W Warszawie już małe zdarzenia powodują korki" [ROZMOWA NaM]


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto