Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Debata o Chmielnej. Jaka będzie przyszłość ulicy?

Martyna Kalinowska
Debata o Chmielnej. Jaka będzie przyszłość ulicy?
Debata o Chmielnej. Jaka będzie przyszłość ulicy? Paulina Żurkowska/NaszeMiasto.pl
Czy Chmielna może stać się ulicą handlową i w jakim kierunku będzie się rozwijać? To pytanie było wiodącym podczas debaty poświęconej przyszłości ulicy Chmielnej. Dyskusja odbyła się dwa tygodnie po oficjalnym otwarciu budynku handlowo-biurowego Chmielna 25.

- Leży nam na sercu przyszłość ulicy Chmielnej i dlatego wspólnie ze specjalistami z różnych dziedzin spotkaliśmy się, aby porozmawiać o kierunkach rozwoju ulicy, która ma szansę stać się warszawską ulicą handlową z prawdziwego zdarzenia – powiedział Robert Mandżunowski, z firmy LHI sp. z o.o.

Dyskusja dotyczyła głównie zmian, które od kilku lat zachodzą na ulicy Chmielnej oraz o tym, co można zrobić, aby poprawić przestrzeń w centrum miasta, czyniąc ją bardziej przyjazną i funkcjonalną dla warszawiaków. Zastanawiano się nad rolą inwestorów oraz miasta w tym procesie. Robert Mandżunowski przytoczył wyniki badania, wykonanego na zlecenie LHI przez firmę doradczą Millward Brown, którego celem była analiza demograficzna ulicy i jej bliskiego otoczenia, pod kątem potencjału handlowego tego rejonu oraz oczekiwań mieszkańców stolicy.

Czytaj też: Chmielna 25. Biurowiec zachwyca elewacją. Jak wam się podoba? [ZDJĘCIA]

Zgodnie z wynikami badania rocznie ul. Chmielną przemierza ok. 12 mln przechodniów i znaczna ich większość chciałaby, aby w tym miejscu znajdowały się sklepy i lokale usługowe. Uczestnicy dyskusji poruszyli również sprawę nowego trendu w zachowaniu mieszkańców Warszawy i innych dużych miast Polski, którzy wzorem Europejczyków z państw zachodnich coraz chętniej spędzają czas wolny w centrach miast, spacerując, spotykając się ze znajomymi, odwiedzając kina, restauracje, czy też robiąc zakupy.

Przeczytaj też: Chmielna ma stać się ulicą księgarzy, bukinistów i czytelników

- Współczesne miasta rozwijają się wraz ze wzrostem lokalnego czynnika kreatywności, który objawia się w ilości nowatorskich pomysłów na miejsca spotkań, pracy, zakupów i wspólne spędzanie czasu - stwierdził Robert Mandżunowski. - Miasto może skutecznie współtworzyć takie „centra kreatywności” m.in. udostępniając miejskie nieruchomości, położone w drugiej linii zabudowy ulic instytucjom i animatorom kultury oraz firmom z branż kreatywnych na preferencyjnych warunkach najmu, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, po kosztach - dodał.

Chmielna 25 - nowy biurowiec w sercu miasta

Chmielna 25 to siedmiokondygnacyjny obiekt klasy A, oferujący około 1700 mkw. powierzchni handlowo-usługowej na poziomach -1 i 0 oraz około 3800 mkw. powierzchni biurowej. Biurowiec ma nowoczesną architekturę. Jego projekt został wykonany z myślą o otaczającej go tkance miejskiej i wartościach urbanistycznych tej części centrum miasta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto