Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Drugie tyle wagonów dla metra w Warszawie

MaW
MaW
210 nowoczesnych wagonów chce zakupić do 2013 roku Metro Warszawskie - to prawie tyle ile obecnie jeździ w podziemnej kolejce.

Ta wiadomość musiała odbić się dreszczem na plecach producentów taboru do podziemnych kolejek. Warszawska spółka ogłosiła właśnie przetarg na zakup 210 nowoczesnych wagonów, które składać się będą na 35 sześciowagonowych pociągów, których koszt może przekroczyć miliard złotych.

Ze specyfikacji zamówienia możemy wyczytać, że warszawskie metro poszło za przykładem innych miast i zamierza wprowadzić pociągi otwarte - pasażerowie będą mogli przechodzić pomiędzy poszczególnymi wagonami przez przestrzeń przypominającą tę na łączeniu przegubowych autobusów. W każdym z pociągów mieścić ma się minimum 1424 osoby (przy założeniu że 7 osób mieści się na metrze kwadratowym podłogi), 230 z tej liczby stanowić mają miejsca siedzące.

Wewnątrz każdego z pociągów muszą zostać zamontowane 3 dwustronne ekrany ciekłokrystaliczne, o przekątnej przekraczającej 19 cali - służące do wyświetlania informacji dla podróżnych, oraz 6 monitorów więcej niż 19 calowych na powierzchnie reklamowe. Cały system musi mieć zagwarantowane 8 gb pamięci, na nagrania komunikatów. Ponadto każdy wagon musi być wyposażony w kamery monitoringu.

Nowodostarczone pociągi, będą też różnić się delikatnie sposobem malowania. Obecnie wzdłuż wagonów na pociągu malowany jest niebieski pasek, w nowych wagonach zastąpiony on będzie kolorem żółtym. Każdy pociąg ma być tak skonstruowany by wytrzymał 30 lat z jedną naprawą główną.

Obecnie w metrze jeżdzi 108 wagonów typu Metropolis produkcji Alstomu oraz 91 wagonów Wagonmasz '81 i 30 nowych 81' z charakterystyczną plastikową "gębą" i przyduchą w środku. Nowe wagony, które jeździć mają zarówno na I jak i II linii mają mieć znacznie lepszy system wentylacji. Dla producentów taboru ten przetarg to prawdziwa gratka, jego zwycięzca, będzie mógł zostać poproszony o powiększenie dostaw (za opłatą) o dodatkowe 100 wagonów.

Zwycięzca przetargu będzie musiał dostarczyć wszystkie 210 wagonów do końca 2013 roku.


Zobacz także:
Metro warszawskie 25 lat w budowieOd wakacji metro pojedzie częściej
Druga nitka metra: stolica kupuje wagony

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto