Duża obwodnica Warszawy. Nowa „ekspresówka” odciąży stolicę? Na razie jest w fazie projektowej

Piotr WróblewskiZaktualizowano 
mat. pras. / zdjęcie ilustracyjne
Ring autostradowy wokół Warszawy. Rok temu ogłoszono, że powstanie druga obwodnica stolicy. Udało nam się poznać szczegóły projektowanej drogi. Prawdopodobnie przejedziemy niż jeszcze przed otwarciem Centralnego Portu Lotniczego, czyli najpóźniej w 2027 roku. Co da Warszawie nowa obwodnica?

Rok temu ministerstwo infrastruktury zapowiedziało budowę „dużego ringu warszawskiego”. Chodziło o obwodnicę, która odciąży Warszawę, a przy okazji będzie częścią układu drogowego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wtedy zapowiedziano, że ring musi powstać 35-50 km od stolicy, a prace nad nim już się toczą.

Sprawdzamy, jaki jest status inwestycji. - W tej chwili GDDKiA pracuje nad koncepcją tej drogi. Zostanie ona wybudowana w przyszłej perspektywie unijnej. Będzie gotowa przed otwarciem Centralnego Portu Komunikacyjnego [red. CPK powinno być gotowe w 2027 roku] - tłumaczy nam Szymon Huptyś z ministerstwa infrastruktury.

Którędy nowa obwodnica Warszawy?

Warszawski ring powstanie jako droga ekspresowa, z bezkolizyjnymi węzłami, w układzie 2x2 (po dwa pasy ruchu w każdą stronę) oraz z rezerwą na trzeci pas. Trasa będzie przystosowana do pojazdów wysoko tonowych. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, GDDKiA rozważa wytyczenie „ekspresówki”:

  • po śladzie DK50 – od zachodu, wschodu i południa, omijając jednak Górę Kalwarię
  • po śladzie DK62 i planowanej S10 (odcinek Nowy Dwór Mazowiecki - Wołomin) – od północy, omijając Kampinoski Park Narodowy.

Pół roku temu rozpoczęły się prace nad wytyczeniem nowej drogi. Na razie GDDKiA pracuje nad tym we własnym zakresie. - Jesteśmy na początku drogi - tłumaczy Jan Krynicki z GDDKiA. -Pracujemy, żeby określić korytarz przyszłej drogi. Po zdobyciu finansowania chcemy ogłosić przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ), czyli analizę, gdzie w korytarzu powinna znaleźć się trasa – dodaje. W tym samym czasie poznamy także harmonogram budowy. Potem drogowcy będą starać się o decyzję środowiskową.

Warszawskie osiedla grozy. W tych miejscach policja interwen...

Ring ma odciążyć Warszawę, szczególnie po otwarciu Centralnego Portu Komunikacyjnego. „Ekspresówka” połączy się z budowaną S8 - Via Carpatią (w kierunku Litwy) czy S7 (na Pomorze). Będzie też skrótem z CPK do lotniska w Modlinie, które zapewne dalej będzie obsługiwać ruch czarterowy i lowcostowy.

Szczegóły poznamy w kolejnym przetargu. Droga ma być gotowa najpóźniej w 2027, jednak nie jest to inwestycja bezpośrednio połączona z budową CPK. Może się ukazać, że obwodnica będzie gotowa wcześniej.

POLECAMY TEŻ:


polecane: Flesz: Pszczoły wymierają. Czy grozi nam głód?

Wideo

Materiał oryginalny: Duża obwodnica Warszawy. Nowa „ekspresówka” odciąży stolicę? Na razie jest w fazie projektowej - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze 22

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość

Cześć, zapoznam się z Panem na dyskretne i sekretne randki. Liczę 22 wiosen jestem po rozwodzie i nie oczekuje faceta na dluzszy zwiazek. Zachęcam do kontaktu przez ten serwis: czatkobiet.pl/ania22

zgłoś
G
Gość

Może tak najpierw doprowadzić do końca budowę Obecnego ringu, czyli skupić się na budowe WOW?

zgłoś
G
Gość
2019-05-14T17:15:35 02:00, Gość:

Kto planuje przebieg 6-pasmowej autostrady 2 drogi serwisowe (razem pas z poboczami szerokości min. 60-80 m) przez obszary zabudowane Grójca (ca 17 tys.mieszkańców), Żyrardowa (ca 40 tys.) i Sochaczewa (ca 37 tys.)??? !!! Tą obwodnicą będzie za 10 lat przejeżdżać min. 100 tys. pojazdów dziennie. Rozumiem, że wzorem S2 przez Ursynów planują 3 kilku-kilkunastokilometrowe tunele ( po kilka mld PLN każdy) albo ekrany akustyczne o wysokości 10-15 m, aby ochronić kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców przed hałasem. Dodatkowe tysiące ton spalin, które mieszkańcy będą codziennie wdychać nie są warte uwagi.

Takie koncepcje to Himalaje absurdu. Litości.

A dlaczego to himalaje absurdu? Absurdalna droga (S8) już istnieje! Zapraszam na odcinek Bielańsko Żoliborski. 10 pasów, a ekrany jak przy powiatówce, łącznie z ekranową dziurą o kilkusetmetrowej długości! Hałas i smród 365 dni w roku! Wot co!

zgłoś
G
Gość

Witam Faceci :) Szukam mężczyzny na sekretne randki. Mam 25 lat oraz posiadam zgrabne ciało, moje toples fotki i kontakt na tym portalu: www.czatkobiet.pl/ i poszukaj moich fotek po uzytkowniku: xsanderkax

zgłoś
G
Gość

Kto planuje przebieg 6-pasmowej autostrady 2 drogi serwisowe (razem pas z poboczami szerokości min. 60-80 m) przez obszary zabudowane Grójca (ca 17 tys.mieszkańców), Żyrardowa (ca 40 tys.) i Sochaczewa (ca 37 tys.)??? !!! Tą obwodnicą będzie za 10 lat przejeżdżać min. 100 tys. pojazdów dziennie. Rozumiem, że wzorem S2 przez Ursynów planują 3 kilku-kilkunastokilometrowe tunele ( po kilka mld PLN każdy) albo ekrany akustyczne o wysokości 10-15 m, aby ochronić kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców przed hałasem. Dodatkowe tysiące ton spalin, które mieszkańcy będą codziennie wdychać nie są warte uwagi.

Takie koncepcje to Himalaje absurdu. Litości.

zgłoś
P
Piotr

Koniecznie musi przebiegać przez Radom!

zgłoś
G
Gość

Cześć panowie, spotkam się z Panem na dyskretne i potajemne spotkania Mam 24 lat jestem po rozstaniu i nie chce mężczyzny na stałe. Zapraszam do kontaktu przez ten portal : https://www.wyspakobiet.eu/alicja24

zgłoś
M
McHammer

Jakaś taka kańciasta

zgłoś
B
Bollo

Prawdopodobnie przejedziemy niż jeszcze? Serio?

zgłoś
B
Boom
2019-05-14T08:30:35 02:00, Jacek:

A może najpierw skończyć chociaż jeden o ring wokół Warszawy? Bo na razie mamy fragment od Konotopy do Puławskiej i w budowie od Puławskiej do miejscowości Zakręt. A gdzie północna połówka obwodnicy miasta? No i są, ale znów fragmenty, obwodnicy śródmiejskiej czyli dzielnic centralnych. Tu można zaliczyć trasę Toruńską, Żołnierską z Marsa w ciągłej budowie i Trasę Siekierkowską

Północna jest dawno gotowa. Brakuje natomiast wschodniej.

zgłoś
G
Gość

Może wcześniej zróbcie S7 od Płońska do S8 omijającą Warszawę.

zgłoś
F
FigoFago

Niech skończą wreszcie małą obwodnicę. Wschodnia Obwodnica Warszawy miała być gotowa na Euro2012. Minęło 7 lat i dalej jej nie ma . Nie wierzę by dużo wieksze przedsięwzięcie drogowe skończyli do 2027 R.

zgłoś
G
Gość

Ok, tylko przekrój 2x2 zapcha się momentalnie. Dla tak długiej perspektywy powinien od razu być projektowany przekrój co najmniej 2x3. A nie po kilku latach utrudnienia i dobudowywanie trzeciego pasa...

zgłoś
J
Jacek

A może najpierw skończyć chociaż jeden o ring wokół Warszawy? Bo na razie mamy fragment od Konotopy do Puławskiej i w budowie od Puławskiej do miejscowości Zakręt. A gdzie północna połówka obwodnicy miasta? No i są, ale znów fragmenty, obwodnicy śródmiejskiej czyli dzielnic centralnych. Tu można zaliczyć trasę Toruńską, Żołnierską z Marsa w ciągłej budowie i Trasę Siekierkowską

zgłoś
G
Gość
2019-05-14T05:18:17 02:00, Gość:

drugi wariant to pewnie Nowy Dwór Mazowiecki=Wyszków (nie Wołomin - wystarczy popatrzeć na mapkę, szanowny autorze notki). A poza tym: Kampinoski, nie Kampinowski...

Planowana S10 ma się łączyć z S8 na węźle Wołomin, który nie będzie znajdować się w Wyszkowie.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3