Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec autobusowy Warszawa Zachodnia. Przystanek bije rekordy, ale jest w opłakanym stanie. Kiedy remont?

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
mat. pras.
Główny dworzec autobusowy stolicy – Warszawa Zachodnia – jest w opłakanym stanie. Mimo, że w zeszłym roku pobito rekord pasażerów, infrastruktura wymaga pilnego remontu. Kiedy zobaczymy nowy dworzec na Ochocie?

Dworzec autobusowy Warszawa Zachodnia

Rekordowy wynik dworca autobusowego na Ochocie. W zeszłym roku z Warszawy Zachodniej skorzystały trzy miliony pasażerów. To znaczny wzrost, którym chwalą się zarządcy, przedstawiciele PKS Polonus.

- Aż 3 miliony pasażerów zostało odprawionych na naszym Dworcu, co stanowi wzrost aż o 50% w stosunku do ubiegłego roku - mówi Maciej Acedański, prezes Polonusa i dodaje, że to wbrew smutnym prognozom w branży. Dobry wynik nie zmienia jednego. Dworzec przy Alejach Jerozolimskich jest w opłakanym stanie i wymaga szybkiego remontu.

Czytaj też: Inwestycje w Warszawie 2019. Budynki, drogi i projekty, które zmienią stolicę

Tuż przy ostatniej stacji metra – Młociny – wyrosła ogromna galeria handlowa. W środku - od wiosny – (marzec/kwiecień) będzie działać ponad 200 sklepów. Nowością będzie Primark, który zadebiutuje w Polsce właśnie w Galerii Młociny. 

Niespotykanym do tej pory elementem będzie strefa gastronomiczna na ostatnim piętrze długiej galerii. Zostanie podzielona na trzy części: Karuzelę strefę z fast foodami, kinem i kręgielnią, Halę Hutnik wzorowaną na Koszykach i Dechy na Bielanach z leżakami, hamakami i food trackami w specjalnych starych samochodach. 

Zobaczcie też:Galeria Młociny. Ponad 200 sklepów, food trucki pod dachem, kręgielnia oraz taras z restauracjami i placem zabaw

Inwestycje w Warszawie 2019. Budynki, drogi i projekty, któr...

Kiedy remont dworca autobusowego?

Warszawa Zachodnia, część kolejowa, przejdzie spore zmiany. W latach 2020-22 przebudowane zostaną perony oraz cała infrastruktura. W tym samym czasie miasto pod dworcem puści linię tramwajową. Powstanie nowoczesny, największy w Warszawie, węzeł przesiadkowy. A co z częścią autobusową?

Dworcem autobusowym zarządza PKS Polonus. Od kilku lat przedstawiciele przewoźnika zapowiadają rozpoczęcie prac. W 2017 roku trwały negocjacje z kolejarzami, tramwajarzami i miastem. Wtedy uzgodniono wygląd nowego komponentu autobusowego.

Dworzec ma znaleźć się na poziomie -1. Budynek PKS znajdzie się tam, gdzie dzisiaj jest parking. Na pierwszym piętrze będą restauracje, a nad nimi hostel dla podróżnych. W budynku będą także biura Polonusa. W podziemiach na 3 tys. mkw. znajdzie się część usługowo-komercyjna. Stamtąd tunelami przejdziemy bezpośrednio pod stanowiska autobusowe. Niżej znajdzie się parking samochodowy.

Prace projektowe zakończą się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. W rozmowie z portalem transport-publiczny.pl dyrektor operacyjny Polonusa zapowiedział otwarcie nowego dworca w 2023 roku. Postanowiliśmy dopytać o stan realizacji prac. - Jeszcze nie jest znana data rozpoczęcia inwestycji. Jak tylko zostanie uzgodniona, będziemy Państwa o tym niezwłocznie informować - odpowiada nam Piotr Pogonowski z PKS Polonusa. Jak słyszymy, termin zostanie podany po zakończeniu negocjacji. W pobliżu budować będą kolejarze, tramwajarze i przedstawiciele Polonusa. Dopiero, gdy uda się zgrać wszystkie strony, projekt ruszy.

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto