Do konkursu przystąpiło 12 zespołów (25 studentów) a opiekę merytoryczną zapewnili pracownicy Wydziału Architektury. W konsultacjach z młodymi architektami brali również udział pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego oraz Zarządu Dróg Miejskich którzy pomagali studentom uzyskać poprawne rozwiązania układu komunikacyjnego. Na przygotowanie prac konkursowych studenci mieli czas do końca stycznia 2016. Zwycięskie prace zostały wybrane przez sąd konkursowy, w skład którego wchodzili pracownicy Wydziału Architektury, ZTM oraz Biura Drogownictwa i Komunikacji. Prace były oceniane zarówno pod kątem architektoniczno-urbanistycznym jak i komunikacyjnym.
Zobacz też: Inwestycje Warszawa 2016. Bulwary, drogi i wieżowce, które powstaną w tym roku w stolicy
Przy tworzeniu koncepcji uczestnicy konkursu musieli uwzględnić istniejącą stację metra, pętlę autobusową powiększoną o co najmniej 30 proc., zintegrowane przystanki tramwajowe dla istniejącej linii wzdłuż ul. Puławskiej i projektowanej linii biegnącej w osi wschód-zachód, parking rowerowy na 800 miejsc, halę odpraw dla pasażerów, parking P+R i budynek Centrum Zarządzania Ruchem (z siedzibą ZTM). Oprócz tego zespoły musiały zaprojektować nowy układ drogowy.
Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?