Dzienne zapotrzebowanie na błonnik

abcZdrowie.plZaktualizowano 
archiwum
Czy dokuczają ci zaparcia i bóle brzucha? Być może w twojej diecie brakuje błonnika – sprawdź, jakie ilości tej cennej substancji są niezbędne do prawidłowej pracy układu trawiennego.

Odpowiednia podaż produktów bogatych w błonnik chroni przed zaparciami i schorzeniami w obrębie układu trawiennego, dlatego warto wzbogacić o nie codzienny jadłospis. Jak przekonują eksperci ze Światowej Organizacji Zdrowia, osoby dorosłe powinny spożywać około 20-40 g błonnika dziennie. Taka dawka błonnika wymaga zwykle włączenia do diety żywności nieprzetworzonej lub niskoprzetworzonej oraz spożywania dużych ilości wody. Pamiętajmy, że błonnik przyjmowany w znacznych ilościach może negatywnie wpływać na skuteczność niektórych środków farmakologicznych.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl

Wsparcie redakcyjne od:

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Dzienne zapotrzebowanie na błonnik - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3