Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stacja PKP Malbork [ZDJĘCIA]. Kompleksowy remont w ramach modernizacji linii Gdynia-Warszawa

Radosław Konczyński
Fot. Radosław Konczyński
Rozkopana stacja PKP w Malborku jest dowodem na przedłużającą się modernizację linii kolejowej E65 Gdynia-Warszawa w ramach tzw. Lokalnego Centrum Sterowania Malbork. Obecnie z użytkowania wyłączone są peron 1 i częściowo perony 2 i 3.

Z peronów 2 i 3 zniknęły już charakterystyczne budynki, w których przed laty mieściły się sklepiki, a w jednym z nich jeszcze niedawno kasa biletowa i pomieszczenia kierownika ruchu pociągów. Wszystkie zostały rozebrane. Między tymi peronami trwają też prace zmierzające do położenia nowego torowiska.

CZYTAJ TEŻ: PKP podpisały umowy na LCS Malbork i LCS Iława

Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej E65 w ramach LCS Malbork miała się zakończyć w listopadzie 2013 roku. Termin wykonania inwestycji wynoszący 30 miesięcy, narzucony przez inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, okazał się jednak nie do zrealizowania. Stało się tak z różnych przyczyn - m.in. niezgodności dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym w terenie (nieprzewidziane kolizje sieci podziemnych, problemy z miękkim gruntem na stacji Szymankowo i okolicach), wpływ miały też kłopoty podwykonawców.

Cała inwestycja w ramach LCS Malbork ma się wydłużyć, według różnych wersji podawanych w 2013 roku, o około pół roku (już widać, że to mało prawdopodobne, nawet do 9 miesięcy.

Przeczytaj też: Malbork. Modernizacja linii kolejowej E65 nie zakończy się w 2013 roku

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto