Najbardziej zaawansowane prace toczą się w rejonie węzła Bydgoszcz Wschód. Po obu stronach torów trwa budowa podpór i przyczółków tramwajowej estakady. Od strony ul. Fordońskiej zaszalowano przyczółek, gotowe są dwie podpory, a trzecia została również zaszalowana. Przełożono też ruch na południowy pas jezdni ul. Kamiennej w kierunku Fordonu. Przebudowywana jest także jezdnia północna. Ruch na obu nitkach odbywa się tylko jednym pasem ruchu. Utrudnienia na ważnej trasie zakończą się do 30 kwietnia. W maju natomiast kierowcy powinni przygotowywać się do zawężenia ul. Fordońskiej do jednej jezdni oraz dodatkowego objazdu w kierunku centrum wytyczonego ulicami Startową i Towarową.
Przebudowywana jest część istniejącej pętli autobusowej. W tym rejonie gotowe jest także koryto nowej pętli tramwajowej. Wykonana została tam dolna warstwa podbudowy, na nią wysypywany będzie tłuczeń. Na placu budowy są zwiezione pierwsze podkłady i szyny. Wkrótce zacznie się ich montaż.
Po północnej stronie torów w rejonie ul. Lewińskiego gotowa jest jedna podpora. Zabetonowano także przyczółek. By wykonać kolejną podporę konieczne jest tymczasowe odsunięcie jezdni. Z tego powodu w najbliższych dniach jej geometria zostanie skorygowana, ale ruch nadal będzie odbywał się dwoma pasami ruchu.
W rejonie ul. Korfantego i Akademickiej gotowe jest koryto pod nowy przebieg dróg. W ciągu miesiąca zacznie się układanie krawężników. Po wykonaniu tych prac okaże się, czy konieczne będą przenosiny dwóch mrowisk. Zadecydują o tym eksperci z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
W rejonie ronda Misji Pokojowych ONZ powstaje natomiast nasyp pod torowisko. Po południowo-zachodniej stronie ronda powstał też skład humusu, czyli żyznej gleby, która umożliwi później wzdłuż torowiska zakładanie trawników.
Zaawansowane prace toczą się także przy skrzyżowaniu Andersa - Gieryna. Ułożono tam między innymi krawężniki oraz wykonano znaczną część prac przy kanalizacji. Na odcinku Gieryna - Geodetów na finiszu sa prace ziemne. Na tym odcinku przemieszczono najwięcej mas ziemi. Latem planowane jest natomiast rozpoczęcie prac przy pętli Mariampol.
Z końcem marca wykonawca przejął też od kolejarzy kolejną część placu budowy w rejonie zaprojektowanego węzła przesiadkowego Bydgoszcz Wschód. Otwiera to drogę do budowy podpór pomiędzy torami kolejowymi oraz do przebudowy infrastruktury kolejowej.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?