– Wiemy, jak ulica Górczewska jest istotna dla mieszkańców Bemowa i Woli. Pokazały to konsultacje społeczne, ale także sesje rad dzielnic. Należy jednak pamiętać, że przy okazji tak dużych inwestycji warto wykorzystać szansę na zmiany – podkreśla Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy i dodaje: Arteria ta do tej pory niemal wtłaczała do centrum stolicy tysiące samochodów. Chcemy to zmienić. Budowa II linii metra, parkingów Parkuj i Jedź czy poprawa siatki połączeń komunikacji miejskiej to sposoby zachęcenia mieszkańców do tego, by korzystali z transportu zbiorowego. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zwężeniu wolskiego odcinka ulicy Górczewskiej do dwóch pasów.
Poza wymienionymi wcześniej zmianami w obrębie Prymasa Tysiąclecia i Młynarskiej, na skrzyżowaniu z ul. Syreny ma pojawić się możliwość skrętu we wszystkich kierunkach. Pasy do skrętu w prawo zostaną natomiast zlikwidowane na skrzyżowaniu z ulicą Płocką.
Piesi i rowerzyści
W wyniku planowanych zmian ma też poprawić się komfort pieszych. Wzdłuż Górczewskiej powstaną dwa pasy zieleni, przestrzeń dla pieszych i ścieżki rowerowe (dwukierunkowe drogi rowerowe pojawią się po obu stronach ulicy). Każda przeprawa przez jezdnię będzie oznakowana sygnalizacją świetlną. Pojawi się też nowe przejście w rejonie ul. Sokołowskiej (w obszarze stacji metra Młynów). Stanie też więcej stacji rowerowych Veturilo (m.in. przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego, a także w rejonie stacji wybudowanej stacji metra).
Zielona Górczewska i więcej parkingów
Wzdłuż najsłynniejszej ulicy Woli wyrośnie mnóstwo drzew i krzewów. Zostanie też zachowana dotychczasowa roślinność. Takie rozwiązania mają sprawić, że Wola będzie bardziej zielona, przyjazna i ekologiczna a drzewa i krzewy pochłoną również znaczną ilość szkodliwych pyłów i gazów.
Mieszkańcy tej części miasta mogą również liczyć na zwiększenie ilości miejsc parkingowych. Więcej postojowych przestrzeni ma pojawić się wokół przestrzeni handlowych, przy budynkach użyteczności publicznej a tam gdzie tylko było to możliwe, miejsca parkingowe przy jezdni zaprojektowano w układzie dwa miejsca – drzewo.
Co ciekawe pojawią się też (w pobliżu stacji metra Płocka) miejsca chwilowego zatrzymania w formule „Kiss & Ride”. - Dzięki temu pasażerowie będą mogli spokojnie i bezpiecznie wysiąść z podwożących ich do metra samochodów - podkreślają urzędnicy.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?