Górczewska jednak zostanie zwężona. "Będzie to piękna i przejezdna ulica warszawska"

Redakcja

Górczewska, Warszawa. "Piękna, przejezdna, z zachowaną przepustowością i funkcjonalnością ulica warszawska" - taką Górczewską obiecuje warszawiakom wiceprezydent stolicy Robert Soszyński. Mimo protestów radnych Woli i Bemowa, ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w każdym kierunku. Dalsza część artykułu poniżej.

Po dwa pasy ruchu w każdą stronę

Władze Warszawy zdecydowały o przyszłości ulicy Górczewskiej. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów (obecnie ma trzy) na wolskim odcinku, pomiędzy trasą Prymasa Tysiąclecia a Lesznem. Oznacza to, że z ulicy zniknie buspas. Zamiast niego pojawią się miejsca parkingowe i zieleń. Na odcinku od ul. Tyszkiewicza do Sokołowskiej powstaną zatoki w których będzie mogło parkować około 130 aut (przed budową metra było ich tam 30). Tam gdzie będzie to możliwe miejsca dla samochodów będą przeplatały się z zielenią .

Górczewska przyjazna dla pieszych i rowerzystów

Ratusz podkreślił, że ulica będzie przyjazna dla pieszych i rowerzystów. Chodniki mają być oddzielone od jezdni pasem zieleni. Będą zaprojektowane w taki sposób, aby jak najrzadziej krzyżowały się ze ścieżkami rowerowymi. Urzędnicy poinformowali również, że przejścia dla pieszych na ul. Górczewskiej będą bezpieczne i wyposażone w sygnalizację świetlną. W rejonie skrzyżowania z ulicą E. Tyszkiewicza powstanie nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Na całej nowej Górczewskiej przybędzie także zieleni – szpalerów krzewów, zieleni niskiej i drzew. W planach jest budowa kolejnych stacji rowerów miejskich Veturilo. Zlokalizowane będą przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego oraz w sąsiedztwie nowych stacji metra.

Radni dzielnicy Wola i Bemowo: Górczewska nie może być zwężona

W ostatnich dniach radni dzielnicy Wola i Bemowo wyrazili swoje stanowiska w sprawie zwężenia Górczewskiej. Ich zdaniem, ze względu na niezwykle ważną funkcję ulicy w układzie komunikacyjnym Warszawy, zwężenie lub ograniczenie przepustowości jest niedopuszczalne.

Radni podkreślili, że Górczewska pełni ważną funkcję wyjazdową z Warszawy w kierunku zachodnim, jest łącznikiem dojazdowym do trasy S8, a przede wszystkim jest główną osią komunikacyjną dla Woli, Bemowa i Śródmieścia. Rada poparła jednak wszelkie działania, które mogą poprawić estetykę i wygląd Górczewskiej, m.in. wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych czy zazielenienie ulicy.

Walka o Górczewską

Pomysł zwężenia ulicy Górczewskiej wywołało w 2018 roku stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. Zdaniem aktywistów, Górczewska, nad którą powstaje pięć stacji drugiej linii metra, powinna pójść śladem ul. Świętokrzyskiej. Tam po zakończeniu prac budowlanych związanych z metrem, jezdnię zwężono, wyznaczono szlaki rowerowe oraz posadzono drzewa. Świętokrzyska stała się bardziej zielona, chociaż utonęła w korkach. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.


POLECAMY TEŻ:


Wideo

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

19.03.2019, 10:10

No i nic się nie zmieniło . Będzie jednak jeden pas (za rok decyzją administracyjną zrobią Bus-pas). Wszyscy są przeci zwężeniu, więc kto lobuje w te zwężanie? Co i kto z tego coś ma? Stare przysłowie mówi: "jak nie wiadomo o co chodzi to napewno o pieniądze".
Zgadzam się z poniższymi wpisami : trzy pasy , ściezki rowerowe, parkingi i szeroki chodniki też się zmieszczą; zwężenie Świętokrzyskiej - też było miejsce na to wszystko i co to dało? To rozwiązanie EKO - spaliny z co chwila ruszających samochodów- więc zrobimy (adminisrtacyjnie) zakaz ich wjazdu=EKO?
Badania? wyniki sa takie jakie oczekuje zlecający- zero zaufania.
P.s.
Panie Trzaskowski zakceptował Pan już nowy wzór słupków?

15.03.2019, 18:20

Radni podkreślili, że Górczewska pełni ważną funkcję wyjazdową z Warszawy w kierunku zachodnim, - problemem jest ze tez pelni funkcje WJAZDOWA i pchaniu ruchu do entrum nei na sensu - juz od leszna sa przeciez 2 pasy

15.03.2019, 18:13

Ten zlikwidowany pas to dla tuch co głosowali na Trzaskowskiego :D Reszta jedzie pozostałymi 2 :D Macie co chcieliście - wrogiego mieszkańcom nienawistnego szkodnika, co posunie się do każdej podłości byle realizować swoją chorą ideologię

15.03.2019, 15:08

Kto ma tak idiotyczne pomysły

15.03.2019, 15:07

Tak dla jasności. Promowanie "eko" mobilności nastąpi poprzez zamknięcie bus pasa? Bez komentarza...

15.03.2019, 15:04

Ale tak na prawdę o co chodzi?
1. Ścieżka rowerowa - da się zrobić już teraz (albo na jezdni, albo na chodniku).
2. Szerokie chodniki- już były w dużej części, wystarczy odnowić i miejsca będzie dużo
3. Zieleń- już widzę zielen a la Świętokrzyska... do tego zieleni tam dużo, tylko rozdeptanej, wystarczy odnowić
4. Więcej miejsc parkingowych (z 30 na 130)- te 100 samochodów więcej to staje codziennie tylko wzdłuż samej Sokołowskiej, więc inicjatywa jest zupełnie bez sensu. Lepiej by było wybudować parking. W okolicy dużo terenów przemysłowych, miejsce idealne- metro, stacja koło, autobusy.
5. Podsumowując, zwężenie Górczewskiej skończy się tak jak zwężenie Świętokrzyskiej i w niedługim czasie Grójeckiej. Będzie jeździło 30 rowerów na godzinę, a od 15:00 do 20:00 wszyscy będziemy uroczo stali w korku. Piesi też będą zachwyceni...

15.03.2019, 13:01

Poszerzanie Górczewskiej do trzech pasów trwało kilkanaście lat i było długim, skomplikowanym procesem.
Nie minęła nawet dekada... :/

15.03.2019, 12:12

No niestety tak to jest, jak o tego typu sprawach decydują ludzie, którzy nie mają pojęcia o funkcjonowaniu dzielnicy i jej potrzebach, bo sami mieszkają gdzie indziej. Akurat Górczewska nie jest ulicą, którą ludzie jakoś szaleńczo spacerują, zwłaszcza na odcinku, który mają zwęzić. To jest raczej przelotówka. Do tego nawet przy trzech pasach chodniki były szerokie, było miejsce na ścieżki rowerowe, zazieleniania i co tam sobie jeszcze szanowni państwo wymyślą. Zwężanie ulicy jest kompletnie niepotrzebne, żeby osiągnąć założony cel i ulicę upiększyć. No ale o życiu i komforcie mieszkańców Woli i Bemowa będą jak zwykle decydować ci, których te decyzje nie dotkną. A potem będą się zastanawiać jak zmniejszyć korki na Woli i Bemowie. Wystarczy nie zmniejszać przepustowości ulic. No ale to za trudne do zrozumienia najwyraźniej.

15.03.2019, 10:17

Ale skur...wiele (inaczej ich nazwać nie można) mają parcie na zwężanie ulic.
Droga podobnie jak strona internetowa ma być przede wszystkim funkcjonalna.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3