Z przeprowadzonego przez Pentor Research International badania wynika, że aż 42% dorosłych Polaków ma problemy z dziąsłami. Najczęstsze dolegliwości, na które skarżą się Polacy to podrażnienie, którego doświadcza 17% dorosłych osób, krwawienie przy szczotkowaniu - 16% oraz stany zapalne - 12% osób.
Jednocześnie, co trzeci Polak cierpi na wrażliwość zębów (aż 35%). Ponad połowa pacjentów akceptuje jednak codzienny ból zębów wywołany nadwrażliwością zębiny i nie zgłasza się z tym problemem do lekarza dentysty. Wrażliwość zębów powoduje ogromny dyskomfort i obniża jakość życia, a niedostateczna lub niewłaściwa pielęgnacja może stać się przyczyną rozwoju chorób przyzębia czy próchnicy.
Czytaj także: Subiektywny ranking akademików w Warszawie. Który wybrać?
Powszechne są także problemy Polaków używających protez zębowych. Takich osób jest w Polsce aż 8,2 mln, przy czym protezę zębową nosi aż 69% osób powyżej 60 roku życia. Doświadczają one uciążliwych i krępujących dolegliwości, takich jak przedostawanie się cząstek pokarmu pod protezę, na które skarży się 76% używających protez zębowych, czy wiążąca się z tym konieczność wypłukiwania protezy wielokrotnie podczas dnia – 68%. Wśród innych problemów Polacy wymieniają, m.in.: podrażnienia i uwieranie w trakcie noszenia protezy, konieczność unikania niektórych pokarmów czy obawa przed wypadaniem protezy.
„Dni Konsultacji Stomatologicznych” to pierwsza i jedyna tego typu inicjatywa, która tak wyczerpująco podejmuje tematykę profilaktyki chorób i kompleksowej higieny jamy ustnej. Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, którego Prezydent, prof. dr hab. Marek Ziętek, stanął na czele Rady Ekspertów akcji. Tworzą ją autorytety z dziedziny stomatologii: dr n. med. Danuta Nowakowska oraz dr n. med. Zofia Sozańska. Partnerem akcji jest firma GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.
Ciąg dalszy na drugiej stronie.
„Jak wykazują badania, a także codzienna praktyka lekarzy stomatologów, Polacy nadal niedostatecznie dbają o higienę jamy ustnej. Inicjatywa którą odejmujemy ma na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat specyfiki wszystkich problemów związanych z wrażliwością i chorobami dziąseł.
Chcemy wskazać skuteczne sposoby leczenia tych dolegliwości, przede wszystkim jednak uzmysłowić, że nie należy ignorować pierwszych, niepokojących objawów” – mówi prof. dr hab. Marek Ziętek, Honorowy Prezydent PTS, członek Rady Ekspertów kampanii.
Czytaj także: Warszawska lista PiS z Kaczyńskim i Kamińskim, ale bez Nelli Rokity
W ramach akcji będzie można skorzystać z bezpłatnych konsultacji, podczas których lekarz dentysta zbada stan zdrowia jamy ustnej pacjentów, udzieli porady i przekaże materiały edukacyjne dotyczące ich problemu. Pacjenci, u których lekarz zauważy niepokojące objawy, będą kierowani na dalsze konsultacje
stomatologiczne w ich mieście.
Konsultacje stomatologiczne prowadzone w ramach kampanii będą odbywać się w terminie od 17 czerwca do 21 sierpnia. W sumie mobilny gabinet odwiedzi 10 lokalizacji na terenie Polski.
Warszawa 19 – 21 sierpnia- Galeria Złote Tarasy. Szczegółowy program wydarzenia można znaleźć na stronie kampanii http://www.dnistomatologii.pl.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?