Rusza I edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dni Konsultacji Stomatologicznych”. Akcja jest pierwszą i jedyną tego typu inicjatywą, która tak wyczerpująco podejmuje tematykę profilaktyki chorób i kompleksowej higieny jamy ustnej. Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne. Partnerem akcji jest firma GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.

Z przeprowadzonego przez Pentor Research International badania wynika, że aż 42% dorosłych Polaków ma problemy z dziąsłami. Najczęstsze dolegliwości, na które skarżą się Polacy to podrażnienie, którego doświadcza 17% dorosłych osób, krwawienie przy szczotkowaniu - 16% oraz stany zapalne - 12% osób.

Jednocześnie, co trzeci Polak cierpi na wrażliwość zębów (aż 35%). Ponad połowa pacjentów akceptuje jednak codzienny ból zębów wywołany nadwrażliwością zębiny i nie zgłasza się z tym problemem do lekarza dentysty. Wrażliwość zębów powoduje ogromny dyskomfort i obniża jakość życia, a niedostateczna lub niewłaściwa pielęgnacja może stać się przyczyną rozwoju chorób przyzębia czy próchnicy.

Czytaj także: Subiektywny ranking akademików w Warszawie. Który wybrać?

Powszechne są także problemy Polaków używających protez zębowych. Takich osób jest w Polsce aż 8,2 mln, przy czym protezę zębową nosi aż 69% osób powyżej 60 roku życia. Doświadczają one uciążliwych i krępujących dolegliwości, takich jak przedostawanie się cząstek pokarmu pod protezę, na które skarży się 76% używających protez zębowych, czy wiążąca się z tym konieczność wypłukiwania protezy wielokrotnie podczas dnia – 68%. Wśród innych problemów Polacy wymieniają, m.in.: podrażnienia i uwieranie w trakcie noszenia protezy, konieczność unikania niektórych pokarmów czy obawa przed wypadaniem protezy.

Dni Konsultacji Stomatologicznych” to pierwsza i jedyna tego typu inicjatywa, która tak wyczerpująco podejmuje tematykę profilaktyki chorób i kompleksowej higieny jamy ustnej. Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, którego Prezydent, prof. dr hab. Marek Ziętek, stanął na czele Rady Ekspertów akcji. Tworzą ją autorytety z dziedziny stomatologii: dr n. med. Danuta Nowakowska oraz dr n. med. Zofia Sozańska. Partnerem akcji jest firma GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.

Ciąg dalszy na drugiej stronie.

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!