Internauci wybrali bryłę nowej warszawy [zdjęcia]

Świetna linia, bardzo dobre osiągi, luksus. Tak będzie wyglądało auto nawiązujące do jednego z najważniejszych samochodów w polskiej motoryzacji.
Michał Koziołek

, student na

Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej

, ma zaledwie 26 lat i głowę pełną pomysłów. Od dzieciństwa miał dwie wielkie pasje - retrodesign i motoryzację. Ich połączenie wydaje się świetnym polem do popisu dla prawdziwego artysty z wizją. Szczególnie jeśli dysponuje się pomocą brata, równie zdolnego grafika komputerowego. Stąd pomysł na odświeżenie klasycznych brył popularnych samochodów.

Zobacz zdjęcia projektów Michała Koziołka

- Odkąd pamiętam, przerysowywałem różne projekty aut i rozmyślałem nad zupełnie nowymi. Szczególnie interesowały mnie zawsze oldtimery i youngtimery, bo mają w sobie dusze - opowiada Michał. - Retrodesignem prawie nikt się w Polsce nie zajmuje, a przecież w renowacji aut jesteśmy fenomenalni. Dlatego razem z o dwa lata starszym bratem

Pawłem

postanowiliśmy tchnąć nowe życie w kultową warszawę - dodaje.

Ich plany robią wrażenie. Samochód, który powstaje na razie na biurku kreślarskim Michała, ma mieć

silnik V8 Hemi o pojemności 5,7 l, 500 koni mechanicznych

pod maską i wyglądać nieco jak batmobil. Jego waga osiągnie 1700 kg. - To będzie mała rakieta, wewnątrz której ma królować przepych. Taka limuzyna z mocnym kopem - śmieje się Michał Koziołek. - Jeśli kogoś nie będzie stać na Bentleya, może zawsze sprawić sobie nowy model warszawy. W dodatku usiądzie za kierownicą następczyni żywej legendy - podkreśla Michał.

Designer zaczął pracę nad koncepcją samochodu na początku listopada 2012 roku w swojej pracowni Cardesign&Art.

Bazuje na Chryslerze 300C

ze względu na jego ceniony silnik i płytę podłogową. Efekt? Jest już gotowy ostateczny projekt nowej warszawy, a lada moment Paweł Koziołek stworzy model trójwymiarowy. Projekt finalny z czterech proponowanych przez designerów wybrali internauci w głosowaniu na stronie na Facebooku pt. "

New Warsaw

", które zakończyło się 19 stycznia.

Auto, w zależności od projektów, miało bardziej nowoczesną stylistykę nadwozia lub raczej stonowaną i zachowującą więcej oryginalnych cech warszawy. Ale podobieństwo do motoryzacyjnej legendy PRL było uderzające w każdym przypadku. Wiemy już, że wzorem dla inżynierów zostanie klasyczna wersja. Ambicje są takie, żeby w ten pomysł zaangażowała się cała Polska.

Na budowę auta potrzeba

około 250 tys. zł

, choć prace będą mogły ruszyć gdy uzbiera się już 1/3 kwoty. - Zostały jeszcze szczegóły techniczne. Muszę się zastanowić, jak nasadzić nadwozie na podwoziu - tłumaczy Michał Koziołek. - Intensywnie szukamy sponsora, nową wersją warszawy jest zainteresowanych wiele marek.

Bracia Koziołkowie wierzą w powodzenie swojego projektu, nawet jeśli oznacza to mozolną pracę po nocach. - Wolę mniej zarabiać i mieć z tego satysfakcję, niż mieć ciepłą posadkę. Kocham to, co robię - zapewnia nasz rozmówca.

Dowodem na jego skuteczność i determinację niech będzie poprzednie dzieło. To nowa syrena, którą zaprojektował na Euro 2012 razem z kolegą Maciejem Maciasem z Gdańska. Stanowi sportową i nieco przerysowaną wariację innego skarbu polskiej motoryzacji. Syrenka jest pół metra dłuższa i szersza od oryginału. Michał Koziołek i jego brat pracowali nad tym wozem przez pół roku. Wtedy sponsorzy łatwo się znaleźli. Bracia chcieli zbudować syrenki dla wszystkich miast-gospodarzy turnieju piłkarskiego, ale zdążyli tylko z jednym.

- Stworzyliśmy nową syrenę jako taki show car. 45 tysięcy złotych kosztowało zrobienie samego wnętrza. Powstało auto ważące 900 kilogramów, z silnikiem o mocy 300 koni mechanicznych i napędem na tylną oś. Może rozpędzić się do ponad 250 km/h - tłumaczy Michał. Dla wzmocnienia efektu w syrence zamontowano nagłośnienie warte 20 tysięcy złotych i dodano biało-czerwone motywy.

W trakcie Euro 2012 syrenka dumnie stała przed Stadionem Narodowym w Warszawie. Ale prawdziwą furorę zrobiła w trakcie Turnieju Polish Master na Stadionie Miejskim we Wrocławiu. Przyciągnęła takie tłumy ciekawskich, że projektant nie mógł się przez nich przecisnąć, by opowiedzieć co nieco o swoim dziele.

Tekst: Arek Gołka


Instalacja gazowa: koszt montażu i czas zwrotu dla przykładowych aut


MM Warszawa

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

16.01.2015, 03:47

a jednak sie kreci. matolku sam sie okresliles wcale bym sie nie zdziwil gdybys w rzeczywistosci mial rozki przykryte dla niepoznaki czapka leninowka.
chlopaki BRAWO. to co robicie ma sens. jak sie robi zaczyn musi byc piana co wyplywa na wierzh. tak samo jest z szumowinami ktore sie wyliwa. a powaznie Mikolaj K z Torunia tez mial antagonistow. i co?
sam by kupil sobie taka MM. kiedys mialem garbuske i przemodelowalem jej linje. ludzie sie zachwycali i jo tyz. na bazie zaglowki Omegi zrobilem jacht kiler plywajacy na srodladziu. a potem to jakos szlo samo. teraz lubie Koty czyli precyzujac Jaguary ale to nie znaczy ze zapomnialem o przeszlosci a co najgorsze marze o niej. chetnie wlacze sie w wspolprace razem z moimi przyjaciolmi. mysle ze macie dostep do mego majla wiec. kosci zostaly rzucone. Warszawa to moje miasto od pokolen .
zara sie zarestruje

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3