Na temat jej wyglądu chętnie wypowiadali się, na ogół krytycznie, zarówno łódzcy architekci i artyści, jak i zwykli łodzianie.
Niektórzy wysuwali propozycje na ożywienie szarego obiektu: podświetlany po zmroku dach, elewacja w kolorach Łodzi czy w tonacji biało-czarnej, na wzór piłki do gry w futbol.
Zainspirowani tak dużym zainteresowaniem przedstawiciele firmy Atlas (która wygrała ogłoszony przez miasto konkurs na nazwę obiektu) postanowili również puścić wodze fantazji i z pomocą łódzkiej agencji reklamowej Deneb przygotowali własne propozycje.
Atlas Arena to największa i najnowocześniejsza obecnie w Polsce hala sportowo-widowiskowa. Ma 27,5 tys. mkw. powierzchni i jest w stanie pomieścić prawie 13,5 tys. widzów (10,4 tys. miejsc stałych oraz 3 tys. na rozstawianych, w razie potrzeby, krzesełkach na płycie). Dla porównania największy do tej pory katowicki Spodek ma 15,3 tys. mkw. powierzchni i jest w stanie pomieścić maks. 11,5 tys. widzów.
Budowa łódzkiego kolosa, która rozpoczęła się w styczniu 2006 r., a zakończyła w czerwcu br., kosztowała 287 mln zł. Tylko w tym roku w hali odbyły się już Mistrzostwa Europy Koszykarzy (we wrześniu), Mistrzostwa Europy Siatkarek (przełom września i października) oraz - ostatnio - walka bokserska między Andrzejem Gołotą a Tomaszem Adamkiem.
Maksym Chłań: Awans przyjdzie jeśli będziemy skoncentrowani
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?