Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania LoveOverHate zmienia Warszawę. Zmyli obraźliwe napisy, a odzyskaną farbę użyli do stworzenia nowego muralu

mj
Wulgarne, agresywne napisy zalewają naszą rzeczywistość i szpecą miejską przestrzeń. Twórcy kampanii LoveOverHate powiedzieli STOP i z pomocą warszawiaków zaczęli odczarowywać stolicę, zamieniając hejt w przekaz pełen miłości.
Wulgarne, agresywne napisy zalewają naszą rzeczywistość i szpecą miejską przestrzeń. Twórcy kampanii LoveOverHate powiedzieli STOP i z pomocą warszawiaków zaczęli odczarowywać stolicę, zamieniając hejt w przekaz pełen miłości. LoveOverHate/materiały prasowe
Ile obraźliwych haseł wypisanych na murach i ścianach budynków widujecie codziennie w Warszawie? Wulgarne, agresywne napisy zalewają naszą rzeczywistość i szpecą miejską przestrzeń. Twórcy kampanii LoveOverHate powiedzieli stop i z pomocą warszawiaków zaczęli odczarowywać stolicę, zamieniając hejt w przekaz pełen miłości. A co stanie się z farbą z hejterskich "dzieł"? Dalsza część artykułu poniżej.

"Bo miłość może zmienić absolutnie wszystko" - pod takim hasłem w lipcu wystartowała zainicjowana przez markę Absolut kampania społecznaLoveOverHate, której celem jest zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji. Organizatorzy z pomocą mieszkańców m.in. Warszawy chcą pozbyć się z hejtu z przestrzeni miejskiej.

Do 23 września warszawiacy za pomocą specjalnie stworzonej strony internetowej mogli zgłaszać miejsca, w których widzieli hejterskie hasła. Niedawno zakończono przyjmowanie zgłoszeń, a inicjatorzy akcji przygotowują się do pokazania jej pierwszych efektów.

Organizatorzy, oczyszczając miejską przestrzeń z hejterskich haseł, nie pozbywali się farby, ale zbierali ją, by później wykorzystać w celu stworzenia zupełnie nowego dzieła, na którym zamiast hejtu, pojawi się pozytywny przekaz - pełen otwartości i tolerancji. Efekty akcji zostaną zaprezentowane już w piątek - mural, którego autorem jest znany polski malarz i grafik Paweł Swanski, będziemy mogli oglądać przy ulicy Brackiej 25. Dom towarowy Braci Jabłkowskich o 20.00 rozbłyśnie symbolem prawdziwej miłości. Niezwykłe wrażenia wizualne podwoi użyta do stworzenia dzieła farba UV. Mural będzie podświetlony do 2 w nocy (podobnie w sobotę). Mural na Brackiej będzie można oglądać do końca października.

Ambasadorką społecznej kampanii została aktorka Katarzyna Warnke, która nie raz spotkała się z niesprawiedliwą krytyką i nieprzychylnymi komentarzami. Warnke wzbudziła sensację, kiedy na imprezie Flesz Fashion Night 2018, pojawiła się z wypisanymi na ciele hejterskimi hasłami, takimi jak: "brzydka", "pusta", "blachara", "głupia". Znana z odważnych wyznań aktorka, postanowiła zwrócić uwagę na to, jak wiele może zmienić twórczość i otwartość. - Zdarzyło mi się nie raz prowadzić dyskusję w przestrzeni wirtualnej z osobami atakującymi w agresywny sposób mnie czy innych ludzi. Myślę, że w takich sytuacjach pomocne jest poczucie humoru, ironia i kreatywność. Wierzę w to, że takie małe gesty potrafią zmieniać świat na lepsze, przywracać właściwą perspektywę. Hejt to żadna siła, to zwykła słabość – skomentowała Katarzyna Warnke.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto