Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania społeczna PZU. „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”

Ewa Jankowska
Kampania społeczna PZU. „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”
Kampania społeczna PZU. „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” Polskapresse
Kampania społeczna PZU. Rodzina i osoby, które przewozi kierowca, mają duży wpływ na to, jak zachowuje się on na drodze. To do nich powinniśmy apelować o bezpieczną jazdę - uważają organizatorzy kampanii "Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym", która rozpoczęła się w środę.

Symbolem kampanii jest niebieskie serduszko. Przygotowano ich 2 mln; będą rozdawane m.in. podczas kontroli drogowych, przy wjazdach na autostrady, stacjach benzynowych oraz w szkołach i kinach.

Kampania społeczna PZU do osób najbliższych kierowcom
Kampania adresowana jest przede wszystkim do osób najbliższym kierowcom i pasażerom; osób, które kochają. To ono będą dostawać niebieskie serduszka, by potem przekazać je kierowcom. Na serduszkach są różne napisy, m.in.: "Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, "Sama kredytu nie spłacę. Kocham, jedź ostrożnie". Są również serduszka, na których można umieszczać własne wpisy.

Czytaj także: Kino Letnie Warszawa. "Zegar życia" w Centrum Nauki Kopernik

Kampanie przygotowała Fundacja PZU. W akcję włączyła się policja.

"Chcieliśmy stworzyć kampanię, która w inny sposób wpływa na kierowców. W mediach jesteśmy epatowani skutkami wypadków drogowych; takie uświadamianie kierowców, że mogą mieć wypadek, przestało działać. W naszej kampanii chcemy, żeby do kierowcy dotarł przekaz od osoby, na której mu zależy. Niebieskie serduszko może stać się symbolem bezpiecznej jazdy i uczucia innych osób w stosunku do kierowcy" - powiedział na środowej konferencji prasowej prezes PZU S.A. Andrzej Klesyk.

Kampania społeczna PZU - zdanie eksperta
Psycholog transportu Andrzej Markowski uważa, że zaangażowanie bliskich kierowców w sprawy bezpieczeństwa na drogach jest dobrym pomysłem. "Jeżeli ktoś z nich zwróci nam uwagę, że nasze istnienie jest dla nich ważne, to łatwiej jest nam się zgodzić się z ich oczekiwaniami co do naszego sposobu jazdy (...). Prośba bliskich staje się ważniejsza od naszego podejścia do jazdy" - wyjaśnił.

Kampanii towarzyszy spot telewizyjny oraz strona internetowa www.stopwariatom.pl. Za pośrednictwem witryny chętni będą mogli zgłaszać swoje propozycje tekstów na serduszka. Najlepsze zostaną nagrodzone i wydrukowane na tysiącach serduszek. Reklamy akcji pojawią się na miejskich autobusach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto