Organizatorzy akcji w różnych środkach komunikacji miejskiej podchodzą do osób, które z oczywistych powodów przykuły ich uwagę (np. chodzą z otwartą torbą lub trzymają portfel w tylnej kieszeni spodni) i sugerują im, że powinni bardziej zwracać uwagę na swoją własność.
W ramach kampanii społecznej ZTM na stacjach metra i w Punktach Obsługi Pasażerów zawisły również plakaty ostrzegające pasażerów przed kieszonkowcami.
Spadek liczby kradzieży dzięki Kampanii społecznej ZTM
Jak informuje ZTM, liczba zgłoszonych kradzieży w pojazdach komunikacji miejskiej spada. - W dwóch pierwszych miesiącach tego roku odnotowano 210 kradzieży, co oznacza 19-procentowy spadek w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W grudniu 2013 roku - m.in. w wyniku bożonarodzeniowej odsłony kampanii "Nie daj się złowić" – liczba kradzieży w środkach komunikacji miejskiej spadła o 26 procent – informuje Magdalena Potocka.
Na spadek liczby kradzieży wpływ ma również fakt, że coraz większa liczba pojazdów komunikacji miejskiej wyposażona jest w monitoring. Ponadto, coraz więcej policjantów działa „po cywilnemu”. Pozwala im to złapać złodzieja na gorącym uczynku.
Kampania społeczna ZTM - licz na siebie
Zazwyczaj w środkach komunikacji miejskiej jesteśmy tylko my, tłum oraz potencjalni złodzieje. Warto więc, zwłaszcza w okresie wzmożonych zakupów, być dwa razy bardziej czujnym niż zwykle.
Policja radzi, co robić, aby nie paść ofiarą kieszonkowca:
- bądź uważny w miejscach zatłoczonych;
- nie obdarzaj obcych nadmiernym zaufaniem;
- nie eksponuj rzeczy wartościowych np. pieniędzy, dokumentów;
- torebkę, saszetkę noś zawsze zamkniętą;
- podczas podróży pilnuj swojego bagażu;
- nie zostawiaj rzeczy wartościowych bez opieki;
- nie noś karty bankomatowej razem z zanotowanym numerem PIN.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?