Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kierowcy w Warszawie z dodatkową opłatą? Aktywiści twierdzą, że jazda samochodem po stolicy jest zbyt tania

PM
Naszemiasto.pl/Archiwum
Samochodów w Warszawie jest za dużo, ponieważ poruszanie się autem po stolicy jest zbyt tanie - tak przynajmniej uważają przedstawiciele stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze". Głos aktywistów odbija się coraz głośniejszym echem w warszawskim ratuszu, gdzie ważną funkcję od niedawna pełni Justyna Glusman - kandydatka MJN na prezydenta miasta. Czy kierowców w Warszawie czekają nowe opłaty? Dalsza część artykułu poniżej.

Ile jest samochodów w Warszawie?

W sumie na Mazowszu zarejestrowanych jest prawie 3,5 miliona samochodów osobowych. To oznacza, że na tysiąc mieszkańców Mazowsza przypada w 648 samochodów - tak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. I prawie jedna trzecia z nich to samochody, które mają ponad 20 lat.

Wychodzimy też na bardzo zamożne gospodarstwa domowe, bo niemalże w co drugim domu w woj. mazowieckim posiada samochód. W Warszawie sytuacja jest jeszcze gorsza. Na tysiąc osób przypada tu aż 715 samochodów osobowych (w sumie jest tu ponad milion zarejestrowanych aut, co daje jedną trzecią wszystkich samochodów z województwa). Jednak w stolicy mniejszy procent stanowią stare auta. Jedynie 26% to samochody, które mają więcej niż 20 lat.

Nowe opłaty za poruszanie się samochodem po Warszawie?

Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze od dawna przekonuje, że po Warszawie jeździ zbyt wiele samochodów. W ostatnich dniach aktywiści po raz kolejny wrócili do problemu tzw. stołecznej "samochodozy". Przedstawiciele MJN są zdania, że problemem Warszawy nie jest drogi transport publiczny, ale zbyt tania jazda samochodem. Koszty zewnętrzne jazdy autem nie są niestety ponoszone przez kierowców.

Gigantyczne kino otwiera się w Warszawie. "Widzowie poczują ...

O co dokładnie chodzi? MJN wylicza, że każdy kierowca powinien ponosić opłaty za zanieczyszczanie środowiska, skutki wypadków i zajmowanie przestrzeni. Aktywiści zwracają również uwagę, że ich zdaniem, nie tylko jazda, ale również parkowanie aut w Warszawie jest zbyt tanie.

Miasto Jest Nasze po raz pierwszy wystartowało w jesiennych wyborach parlamentarnych, tworząc koalicję warszawskich ruchów miejskich. W kilku dzielnicach przedstawiciele MJN otrzymali mandaty radnych, w niektórych dzielnicach weszli nawet do rządzącej koalicji. Justyna Glusman, która była kandydatką na prezydenta aktywistów, przyjęła z kolei posadę w ratuszu Rafała Trzaskowskiego, gdzie będzie odpowiedzialna przede wszystkim za miejską zieleń oraz walkę ze smogiem. Niewykluczone, że właśnie pod pretekstem poprawiania jakości powietrza w Warszawie, na kierowców w stolicy wkrótce zostaną nałożone dodatkowe opłaty.

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto