Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę za 30 mln zł. Trakt Praski będzie nowym symbolem Warszawy?

Spacerowy most przez Wisłę? Za kilka lat deptak nad rzeką będzie przyciągał turystów. "To będzie nowa ikona Warszawy" - podkreśla wiceprezydent Warszawy, Jacek Wojciechowicz. Miasto zarezerwowało na ten cel 30 mln zł. Wkrótce rozpisze przetarg na projekt.
 Małgorzata Dembowska /mdembowska.pl/

Powstanie kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę jest coraz bardziej realne. Trakt Praski połączy ul. Karową na Starym Mieście z ul. Okrzei na Pradze. Trasa po której nie będą jeździć samochody będzie miała prawdopodobnie aż 400 metrów długości. Ratusz przychylił się do pomysłu zaproponowanego w zeszłym roku przez studentkę Architektury Politechniki Warszawskiej i zarezerwował na ten cel 30 mln zł.
- Podjęliśmy decyzję o tym, że przeznaczamy w budżecie określone środki. Chcemy rozpisać międzynarodowy konkurs architektoniczny na realizację tej przeprawy. Zostawiamy pole do popisu architektów. Chcemy zaprosić duże grono osób, więc liczymy że będzie to nowa ikona Warszawy - powiedział wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Zobacz, jak wyglądałby most na mapie. Kliknij na czerwone znaczniki, żeby dowiedzieć się więcej.

Mimo, że nie podano jeszcze terminów realizacji to warszawiacy już rozmyślają, jak mogłaby wyglądać taka trasa. Wszystko za sprawą pewnej pracy dyplomowej powstałej w zeszłym roku na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.

Innowacyjny projekt
Po raz pierwszy pomysł na połączenie dwóch brzegów Wisły zawarła w swojej pracy magisterskiej architektka Małgorzata Dembowska. „Praca podejmuje problematykę połączenia dwóch części Warszawy w jeden miejski organizm, przy czym szczególnie wyróżnia projekt Traktu Praskiego - wyodrębnionego w strukturze miasta szlaku prowadzącego z rejonu Krakowskiego Przedmieścia w samo serce Starej Pragi” - czytamy w opisie pracy.

Sam projekt wydaje się niezwykle innowacyjny. Autorka stwierdziła, że klasyczny 400-metrowy most pieszo-rowerowy mógłby być za mało atrakcyjny, dlatego proponuje stworzenie na nim punktów usługowych. „Propozycją projektową jest w tym miejscu most pełniący funkcję budynku. Rozszerzenie funkcji kładki o ofertę usługową może uatrakcyjnić ciąg pieszy prowadzący na Pragę oraz jeszcze bardziej zbliżyć zarówno dwie sąsiadujące ze sobą dzielnice, jak i miasto do rzeki” - czytamy w opisie pracy. Oznacza to, że na moście mogłyby powstać kawiarnie, lokale usługowe i inne miejsca rozrywkowe.

Rozwój Pragi-Północ
Głównym założeniem Traktu Praskiego byłoby połączenie warszawskiego Starego Miasta i Krakowskiego Przedmieścia z częścią Pragi. „Uczytelnienie pieszo-rowerowej drogi, która połączyć miałaby ulicę Karową poprzez kładkę z ulicą Okrzei oraz dalej z ulicą Ząbkowską i Kawęczyńską mogłoby stanowić impuls dla rozwoju Pragi Północ, a tym samym wspomóc proces jej rewitalizacji” - pisze Małgorzata Dembowska. Nowy trakt z pewnością ożywiłby wschodnią część miasta, gdyż spacerowicze z Traktu Królewskiego mogliby przenieść się do kawiarni na ul. Ząbkowskiej, odwiedzić Muzeum Warszawskiej Pragi czy budowane Muzeum Polskiej Wódki.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres patronaty@naszemiasto.pl
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres projektyspecjalne@naszemiasto.pl


Zobaczcie też: [Żyrafek z warszawskiego ZOO. Byliśmy z wizytą u gwiazdy stołecznego ogrodu

](http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/zyrafek-z-warszawskiego-zoo-bylismy-z-wizyta-u-gwiazdy,3636504,artgal,t,id,tm.html)

Wideo

Piotr Wróblewski

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

08.03.2018, 10:29

Mieszkam na Pradze. Czemu miasto finansuje zawsze tylko to, co służy mieszkańcom lewobrzeżnej części Warszawy? Dlaczego budowany będzie za dość dużą kasę obiekt, którym przez Wisłę można jedynie przejść, lub co najwyżej przejechać na rowerze, w sytuacji gdy większość stołecznych mostów tak często jest zakorkowana?
Dlaczego bierze się pod uwagę tylko to czego chcą "lewobrzeżni"? Większość mieszkańców Pragi pracuje po lewej stronie, bo tak zostały rozlokowane największe zakłady pracy. Muszą się do nich jakoś dostać, a potem wrócić do domu. Tylko przed wyborami samorządowymi, słychać czego to Warszawa nie zrobi dla Pragi. Warszawa ma mieszkańców po obu brzegach. Pamiętajcie o tym wy, którzy ją rządzicie.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3