Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kładka pod mostem Łazienkowskim. Powstanie przeprawa dla pieszych i rowerzystów

baw
Most Łazienkowski
Most Łazienkowski Szymon Starnawski
Kładka pod mostem Łazienkowskim połączy drogę rowerową na lewym brzegu Wisły z drogą wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Na budowę kładki Rada Warszawy przyznała Zarządowi Dróg Miejskich 16 mln zł.

Most Łazienkowski został otwarty dla ruchu kołowego pod koniec października ubiegłego roku. Wciąż jest jednak niedostępny dla pieszych i rowerzystów. Dlatego jeszcze w trakcie prac zapadła decyzja, że wzdłuż mostu pojawi się też kładka rowerowo-piesza. Choć nie można jej było wykonać w ramach samej odbudowy przeprawy, nowy most jest przystosowany do montażu kładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników.

Kładka pod mostem Łazienkowski ułatwi życie pieszym i rowerzystom

Przebieg nowej trasy rowerowej precyzuje koncepcja opracowana na zlecenie ZDM przez firmę Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o. Pod przeprawą zostaną podwieszone dwie kładki - po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, zaś po praskiej - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.
Zarząd Dróg Miejskich planuje także dodatkową kładkę pozwalającą przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła), gdzie połączy się ona z budowaną właśnie drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod ewentualną przyszłą rampę pozwalającą dostać się na plaże i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły.

Zobacz też:

Kładka pod mostem będzie szeroka na 3,4 m. Dzięki temu, że będzie ona podwieszona poniżej pomostu przeprawy, jej nachylenia nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie wyposażona w nowe oświetlenie.

Na budowę kładki Rada Warszawy przyznała Zarządowi Dróg Miejskich 16 mln zł. Składa się na to m.in. budowa kilkusetmetrowej stalowej konstrukcji podwieszonej pod mostem oraz przyczółków po obu stronach Wisły.

Ogłoszony przez ZDM przetarg pozwoli wybrać firmę, która zaprojektuje i wybuduje kładki. Dokumentacja projektowa powinna być gotowa jesienią 2016 r. Budowa obiektu ma się zakończyć nie później niż w listopadzie 2017 r., jednak wykonawca może zadeklarować skrócenie terminu o maksymalnie 18 tygodni (to oprócz ceny najważniejsze kryterium przetargu). Możliwe zatem, że z kładki będzie można skorzystać w sierpniu przyszłego roku.


Źródło: Naszemiasto.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto