18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Klockonomia: studenci SGH uczą ekonomii klockami Lego

KM
fot. facebook.com/Klockonomia
Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie stworzyli grę ekonomiczną dla licealistów, w której wykorzystują klocki Lego do nauki podstaw ekonomii i zobrazowania procesów gospodarczych. Uczniowie sprawdzą, czy Klockonomia zmieni podejście do nauki.

Klockonomia to edukacyjna gra planszowa, która w interaktywny sposób uczy podstaw ekonomii. Gra polega na podejmowaniu decyzji dotyczących polityki i gospodarki, a następnie przenoszeniu wyników na planszę z klockami uwidaczniającymi postępy w grze. Podczas 45-minutowej lekcji Podstaw Przedsiębiorczości uczniowie grają pod okiem osoby nadzorującej. Klasa podzielona jest na 3-4-osobowe drużyny, które rywalizują ze sobą.

Gracze wcielają się w rolę rządu, który ma 4 lata na przeprowadzenie pewnych zmian. Celem gry jest zbudowanie najlepszej gospodarki, opisanej przez PKB, konsumpcję, dług publiczny i bezrobocie. Poszczególne wskaźniki przedstawione są jako wieże z klocków, przebudowywane po przeprowadzeniu kolejnych reform.

Zobacz: Oni się rozebrali! Co Ty zrobiłbyś dla ulubionego zespołu? [ZDJĘCIA]

Najważniejsze jest grupowe podejmowanie decyzji. Każda decyzja jest jedną reformą z zakresu: wieku emerytalnego, kosztów pracy, ochrony zatrudnienia i wydatków publicznych. Poszczególne zmienne można podwyższyć albo obniżyć. Gracze mogą też nie podejmować żadnego działania. Zmiany wpływają na wielkość PKB, konsumpcji, długu publicznego i bezrobocia.

– Stworzyliśmy grę, która łatwo i intuicyjnie pokazuje, jak dane zmiany wpływają na gospodarkę. Wierzymy, że ludzie dużo łatwiej zrozumieją reformy i potrzebę zmian, jeśli zostaną one przedstawione w formie gry – mówi Kamil Pruchnik, pomysłodawca gry

- Ekonomia to jeden z punktów programu Podstaw Przedsiębiorczości. Przedstawienie jej w formie gry pozwala lepiej zapamiętać poszczególne zasady kierujące gospodarką, nastawia graczy na współpracę i przede wszystkim bawi ucząc. W tym roku chcemy dotrzeć do 3 tysięcy uczniów z 20 liceów położonych na terenie 10 miast – dodaje Pruchnik.

Pomysł zebrał pozytywne recenzje pracowników Banku Światowego i jest jedynym projektem, który otrzymał pełne finansowanie w ramach wygranego konkursu Youth Innovation Fund (łącznie 13 000 dolarów). Bank Światowy wspiera pomysłodawców również merytorycznie. Ponadto projekt zdobył uznanie Credit Agricole i wygrał krajowy konkurs, zdobywając dodatkowe 3500 dolarów.

Zobacz: Warsaw Fashion Weekend za nami. Zobacz zdjęcia!

- W Polsce możemy liczyć również na wsparcie Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR). Gra zostanie przedstawiona większej liczbie szkół oraz zaprezentowana na seminariach organizowanych przez FOR – mówi pomysłodawczyni.

od 12 latprzemoc
Wideo

Akcja cyberpolicji z Gdańska: podejrzani oszukali 300 osób

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto