Działania mają związek z problemem, który mimo nowelizacji ustawy z 2010 roku, jest wciąż aktualny w wielu polskich rodzinach. Bicie, młodszych i słabszych dzieci, wciąż jest akceptowaną metodą wychowawczą.
- Silnie emocjonalny przekaz kampanii ma uczulić rodziców na konsekwencje stosowania przemocy wobec najmłodszych. Z drugiej strony jest okazją by zaproponować dorosłym sposoby wychowawcze bez stosowania chociażby przysłowiowego klapsa - mówi Czarek Sochacki, prezes fundacji Krajowe Centrum Kompetencji.
Za kampanię odpowiada agencja reklamowa Leo Burnett, a jej działania będą widoczne m.in. w telewizji, radio oraz w przestrzeni publicznej. Wraz z nimi powstanie także nowy serwis - www.strefabezpiecznegorodzica.pl poświęcony szeroko pojętemu bezpiecznemu wychowywaniu najmłodszych.
Zarówno kampania, jak i uruchomienie Strefy Bezpiecznego Rodzica to część trwającej od kilku lat, przygotowanej przez Fundację Krajowe Centrum Kompetencji, akcji „Kocham. Nie biję”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?