(© Archiwum DB)

Warto zadbać o nawyki żywieniowe dziecka, ponieważ kształtują się one w wieku 4–6 lat. Od rodziców zależy więc duża część późniejszych wyborów smakowych malucha.

Badania wykazały, że dzieci, które otrzymują warzywa z jakimś lubianym przez nie dodatkiem, chętniej sięgają po takie zdrowe przekąski. Dip czy pasta podana wraz z warzywem to zachęta i urozmaicenie „nudnych” według większości dzieci warzyw. Maluchy, które dostawały takie posiłki, potrafiły zjeść 2 razy więcej warzyw od rówieśników, których rodzice postawili na warzywa bez dodatków. Smaczne dipy i pasty można przygotować w domu na bazie jogurtu. Pasty warzywne to np. ajvar, lutenica i pinjur. Hummus zawiera natomiast więcej białka i również doskonale komponuje się z warzywami.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl


Wsparcie redakcyjne od:

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!