Nowe pociągi Kolei Mazowieckich będą jednoprzestrzenne i wyposażone w klimatyzatory oraz monitory i głośniki, a w każdym z nich będziemy mogli korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu. Co istotne KM będą osiągały prędkość 160 km/h. Nad bezpieczeństwem czuwać będzie wewnętrzny i zewnętrzny monitoring. Każdy z nowoczesnych wagonów zostanie wyposażony w platformę dla osób niepełnosprawnych, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, a także toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej. W nowych pociągach mają pojawić się też defibrylatory AED oraz nowoczesne urządzenia ETCS (europejski system sterowania).
- Kiedy tworzyliśmy Koleje Mazowieckie, dysponowały one jedynie dzierżawionymi i dość wysłużonymi pojazdami. Dziś wożą pasażerów 317 składami, a po tym zakupie będzie ich 388. KM są teraz fenomenem na skalę krajową. Od kilku lat zajmują drugie miejsce pod względem liczby przewożonych podróżnych. Do tego są najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w kraju - mówi marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik.
Co istotne nowe pociągi będą produkowane w jednym miejscu. - Wszystkie zamówione pociągi zostaną wyprodukowane w województwie mazowieckim - w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach - we współpracy z naszymi lokalnymi partnerami i dostawcami. To zamówienie cieszy nas niezmiernie również dlatego, że dzięki niemu oraz zamówieniu na tramwaje dla Krakowa - utworzymy w naszym zakładzie w Siedlcach ponad 200 nowych miejsc pracy - dodaje Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.
Poza nowymi miejscami pracy, łatwiejsze będzie też serwisowanie czy odnawiania składów w przyszłości a wielka inwestycja KM przyczyni się do zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów. Dzięki niej będzie można wydłużać pociągi i zapewnić tzw. rezerwę taborową.
- Bardzo się cieszymy, że dostarczymy naszemu klientowi - Kolejom Mazowieckim - kolejne niezawodne, bezpieczne i komfortowe pojazdy. Będą to pociągi FLIRT najnowszej generacji - nowoczesne, energooszczędne elektryczne zespoły trakcyjne, które są znane i lubiane przez pasażerów na Mazowszu - podkreśla Peter Spuhler, właściciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Stadler Rail.
71 nowych pociągów zakupiono za ponad 2,2 miliarda złotych. Inwestycja będzie realizowana także przy wsparciu środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?