Przewoźnik na nowy tabor przeznaczy blisko 2,8 mld zł. Z trzech firm biorących w przetargu najtańszą ofertę złożyła bydgoska Pesa (2,174 mld zł), szwajcarski Stadler wycenił się na 2,21 mld zł, a Newag z Nowego Sącza - na 2,729 mld zł. Koleje Mazowieckie korzystają obecnie z pojazdów każdego z przewoźników.
Nowe składy mają zacząć pojawiać się jeszcze w 2018 r. Ostatnia transza zamówionych pociągów ma trafić na szyny w 2023 r. Sześć najdłuższych pociągów ma kursować na trasie Warszawa – Działdowo, po 12 – z Sochaczewa do Celestynowa za Otwockiem i ze Skierniewic do Mińska Mazowieckiego, 15 – z Góry Kalwarii przez Piaseczno i Służewiec do Modlina, a 16 – z Dworca Wileńskiego przez Wołomin do Tłuszcza. 10 krótszych składów wyjedzie na linie kolejowe wokół Radomia.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?