Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Konkurencja dla Veturilo. Tańsza, zostawiasz rowery gdzie chcesz i jeździsz nawet zimą

red
Konkurencja dla Veturilo. Tańsza, zostawiasz rowery gdzie chcesz i jeździsz nawet zimą
Konkurencja dla Veturilo. Tańsza, zostawiasz rowery gdzie chcesz i jeździsz nawet zimą mat. prasowe
W pierwszych dniach września w Warszawie ruszył pierwszy w Polsce bezstacyjny system bikesharingu. Przy dłuższych wyprawach jest dużo tańszy od Veturilo, a do tego możemy go zostawiać nawet pod domem i ma działać cały rok.

Cross Bike ma być alternatywą dla Veturilo, czyli miejskiego systemu rowerów publicznych. To prywatna inicjatywa, która ma sprawdzić, czy mieszkańcy Warszawy potrzebują takiego rozwiązania. Na razie na stołeczne ulice trafiło 500 rowerów, które zostały umieszczone w dwóch ruchliwych miejscach. Maszyny mają charakterystyczne czerwone koła i siodełka oraz czarne ramy.

Warszawiacy mogą z nich korzystać i co najważniejsze, mogą je zostawiać, gdzie tylko chcą. To najważniejsza rzecz odróżniająca Cross Bike od systemu Veturilo, do którego miasto dopłaca co roku 10 mln zł. Cross Bike ma finansować się sam, a jeśli okaże się nierentowny, to po prostu zniknie ze stołecznych ulic.

Zobacz też: Jeździsz Veturilo? Masz na imię Piotr i wypożyczyłeś rower w czwartek

Żeby móc korzystać z systemu, należy ściągnąć aplikację Cross Bike. Rowery nie mają swoich stacji, ale zawsze ich użytkowanie kończy przypięcie blokadą w miejscu zakończenia użytkowania. Blokadę zwalniamy za pomocą smartfona. W odróżnieniu od Veturilo, nie ma tutaj darmowych 20 minut jazdy, ale jest za to stała cena, która nie wzrasta dynamicznie wraz z długością wypożyczenia. Dla porównania, za 4 godziny jazdy Cross Bike zapłacimy 8 zł, zaś za 4 godziny jazdy Veturilo 16 zł. Takie rozwiązanie powinno przypaść do gustu entuzjastom dłuższych rowerowych wypraw.

Droższa niż w przypadku Veturilo jest za to opłata za przystąpienie do systemu pierwszego w naszym kraju bezstacyjnego systemu rowerów miejskich. Korzystanie z Cross Bike wymaga wpłacenia depozytu w wysokości 99 zł. Jest on zwracany, kiedy likwidujemy konto w systemie. Wysokość opłaty jest spowodowana wyższym niż w systemie Veturilo zagrożeniem, że rower zaginie. Każdy rower jest wyposażony w nadajnik GPS, co pozwoli nam łatwo zlokalizować, gdzie znajduje się najbliższych dwukołowy pojazd wokół nas. Jeśli rowery będą porzucane w mało uczęszczanych miejscach na skraju miasta, to operator będzie je przewoził samochodem do centrum.

Sezon Veturilo w Warszawie trwa od początku marca do końca października. Cross Bike ze swoją usługą startuje na przełomie lata i jesieni, ale nie wyznacza sezonowości usługi. Jeśli zima będzie łagodna, z rowerów będzie można korzystać także wtedy, kiedy Veturilo będzie niedostępne.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto